CAPITOLUL I: DISPOZIȚII GENERALE
CAPITOLUL II: SCOP ȘI OBIECTIVE
CAPITOLUL IV: STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
CAPITOLUL V: PROCEDURILE DE ALEGERE
CAPITOLUL VI: FONDURILE ȘI PATRIMONIUL
CAPITOLUL VII: DISPOZIȚII FINALE ȘI TRANZITORII
Uniunea pentru Reconstrucția României este persoană juridică română, înregistrată ca partid politic, desfășurându-și activitatea în conformitate cu Constituția României, Legea partidelor politice și prevederile prezentului statut.
Denumirea completă a partidului este Uniunea pentru Reconstrucția României iar forma sa prescurtată (abrevierea) este U.R.R.
Sigla partidului este reprezentată de denumirea completă (scrisă cu caractere majuscule albe) și abreviată (scrisă cu caractere majuscule, portocalii cu contur alb), împreună cu o casă (corp portocaliu cu geamurile, ușa și conturul albe) situată în partea dreaptă-sus, elemente încadrate într-o elipsă albastră înclinată la 30 de grade suprapusă parțial peste o altă elipsă portocalie înclinată la 170 de grade așa cum sunt înfățișate în continuare.
Semnul electoral al partidului îl reprezintă "casa" încadrată într-o elipsă înclinată la 30 de grade așa cum este înfățișată în continuare.
Sediul central al partidului Uniunea pentru Reconstrucția României este în Bd. Nicolae Bălcescu nr. 33, sector 1,București.
Obiectivele partidului Uniunea pentru Reconstrucția României sunt exclusiv de natură politică, ele fiind subordonate scopului său fundamental - desfășurarea unei activități politice care să determine creșterea prosperității fiecărui cetățean al României.
Uniunea pentru Reconstrucția României este un partid politic de centru dreapta care promovează valorile democrației moderne europene adaptate la realitățile politice, economice și sociale ale României de astăzi.
În spiritul Programului Politic al Uniunii pentru Reconstrucția României constituit pe principiul fiecare contează, activitatea acestui partid politic vizează atingerea cu precădere a următoarelor obiective:
Modalitățile prin care Uniunea pentru Reconstrucția României urmărește atingerea scopului și obiectivelor sale sunt:
Poate deveni membru al Uniunii pentru Reconstrucția României orice persoană fizică, indiferent de rasă, sex, origine etnică sau convingeri religioase dacă îndeplinește următoarele condiții:
În vederea dobândirii calității de membru al Uniunii pentru Reconstrucția României solicitantul completează o cerere-tip de înscriere adresată președintelui organizației locale pe raza căreia își are domiciliul, locul de muncă sau de studii. Persoanele cu domiciliul (stabil sau flotant), locul de muncă sau de studii în București pot opta pentru oricare din filialele de sector.
Comitetul Director Local al organizației va dezbate aprobarea fiecărei cereri în parte urmând să comunice decizia adoptată în cel mult 30 de zile de la încheierea perioadei de probă.
Din momentul înregistrării cererii de înscriere solicitantul se află în perioada de probă timp de o lună. În situații excepționale Comitetul Director Național poate aproba cereri de înscriere ale solicitanților înainte de sfârșitul perioadei de probă.
În cazul aprobării cererii, calitatea de membru intră în vigoare în momentul înmânării legitimației de membru care trebuie să aibă loc în maxim 5 zile de la aprobarea cererii.
Legitimația de membru va fi semnată de către Președintele Comitetului Director Județean pe teritoriul căruia se află organizația locală respectivă sau de sector al Municipiului București și va avea aplicată ștampila acestui organism.
Legitimațiile de membru trebuie vizate de trei ori pe an calendaristic, o dată la fiecare 4 luni.
În cazul respingerii cererii, solicitantul poate face contestație în termen de 10 zile de la comunicarea respingerii către Comitetul Director Județean sau la Comitetul Director al Municipiului București. Aceste foruri trebuie să se pronunțe în termen de 30 zile de la înregistrarea contestației, iar decizia rămâne definitivă.
Încetarea calității de membru al Uniunii pentru Reconstrucția României are loc în următoarele cazuri:
Încetarea calității de membru intră în vigoare la
data apariției oricăreia dintre situațiile prevăzute
la aliniatul 1, a) - f).
Demisia are loc pe baza unei cereri scrise depuse împreună cu legitimația de membru la sediul organizației locale din structura căreia face parte cel care demisionează.
Ea are efecte din momentul înregistrării ei în evidențele organizației locale respective.
Pentru comportamentele neconforme cu principiile și orientarea Uniunii pentru Reconstrucția României precum și pentru nerespectarea Statutului, a Programului Politic, a regulamentelor de funcționare sau a sarcinilor și deciziilor forurilor de conducere, membrilor Uniunii pentru Reconstrucția României li se pot aplica următoarele sancțiuni:
Pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția României care nu dețin funcții de conducere în cadrul partidului sau demnități publice, decizia aplicării uneia dintre sancțiunile prevăzute la articolul 12 se ia de către Consiliul de Conducere Local la propunerea Comitetului Director Local.
Pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția României care dețin funcții de conducere în cadrul Uniunii pentru Reconstrucția României la nivel local sau demnități în administrația publică locală, decizia se ia de către Consiliul de Conducere Județean la propunerea Comitetului Director Județean.
Pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția României care dețin funcții de conducere în cadrul Uniunii pentru Reconstrucția României la nivel județean sau demnități în administrația publică județeană, decizia se ia de către Consiliul de Conducere Național la propunerea Comitetului Director Național.
Pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția României care dețin funcții de conducere în cadrul Uniunii pentru Reconstrucția României la nivel național sau demnități în administrația publică centrală, precum și pentru parlamentari, decizia aplicării uneia dintre sancțiunile prevăzute la articolul 12 se ia de către Comitetului Director Național.
În cazuri excepționale Comitetul Director Național poate decide aplicarea unor sancțiuni oricărui membru al Uniunii pentru Reconstrucția României cu efect imediat.
Decizia aplicării sancțiunii poate fi contestată în termen de 15 zile de la comunicare la Colegiul de Arbitraj corespondent nivelului ierarhic al organului de conducere care a luat decizia. Decizia Colegiului de Arbitraj se pronunță în termen de 15 zile de la înregistrarea contestațiilor și este cu drept de apel la Comitetul Director Național. Hotărârea Comitetului Director Național se ia în termen de cel mult 30 zile de la înregistrarea apelului și are caracter definitiv.
Fiecare membru al Uniunii pentru Reconstrucția României are următoarele drepturi:
Fiecare membru Uniunii pentru Reconstrucția României are următoarele îndatoriri:
Uniunea pentru Reconstrucția României are structuri organizatorice funcționale pe întreg teritoriul țării, delimitate la nivel:
La nivelul inferior ierarhic organizațiilor locale, se pot organiza secții de partid asimilate satelor, secțiilor de votare, cartierelor.
Organizațiile de partid se pot constitui legal dacă au cel puțin 9 membri.
Forurile de conducere ale Uniunii pentru Reconstrucția României la nivel local sunt:
Convenția Locală cuprinde totalitatea membrilor organizației locale la data convocării acesteia. Ea se întrunește o dată pe an și oricând este necesar în urma cererii Comitetului Director Local, a Comitetului Director Județean sau al Municipiului București sau la cererea, pe bază de semnături, a cel puțin o treime din numărul de membri ai organizației.
Convocarea Convenției Locale se face cu cel puțin 10 zile înaintea întrunirii propriu-zise, de către Președintele Comitetului Director Local, în scris, fiecărui membru al organizației locale, prin afișare la sediul organizației locale și prin publicare în cel puțin un cotidian local de mare tiraj.
Convenția Locală are următoarele atribuții principale:
Comitetul Director Local este compus din 5 membri:
Comitetul Director Local se întrunește de 2 ori pe lună și oricând este necesar la cererea președintelui său sau a cel puțin doi dintre membrii săi.
Convocarea Comitetului Director Local se face în scris, cu cel puțin 5 zile înaintea întrunirii propriu-zise, de către Președintele Comitetului Director Local și prin afișare la sediul organizației locale.
La ședința Comitetului Director Local sunt convocați cu drept de vot consultativ, primarul, viceprimarul și componenții consiliului local în exercițiu, dacă aceștia sunt membri ai Uniunii pentru Reconstrucția României și nu ocupă deja alte funcții în Comitetul Director Local.
Comitetul Director Local are următoarele atribuții principale:
Forurile de conducere ale Uniunii pentru Reconstrucția României la nivel județean și al Municipiului București sunt:
Convenția Județeană sau a Municipiului București cuprinde:
Convenția Județeană sau a Municipiului București se întrunește o dată pe an și ori de câte ori este nevoie, la convocarea Comitetului Director Județean sau al Municipiului București, a Comitetului Director Național sau la cererea, în scris, a cel puțin o treime din numărul organizațiilor locale.
Convocarea Convenției Județene sau a Municipiului București se face în scris, fiecărui participant, cu cel puțin 10 zile înaintea întrunirii propriu-zise, de către Președintele Comitetului Director Județean sau al Municipiului București, prin afișare la sediul filialei județene sau a Municipiului București și prin publicare în cel puțin un cotidian județean de mare tiraj.
Convenția Județeană sau a Municipiului București are următoarele atribuții principale:
Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului București este compus din:
Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului București se întrunește o dată pe lună și oricând este necesar, la convocarea Comitetului Director Județean sau al Municipiului București, a Comitetului Director Național sau la cererea, pe bază de semnături, a cel puțin o treime din numărul membrilor săi.
Convocarea Consiliului de Conducere Județean sau al Municipiului București se face în scris, cu cel puțin 10 zile înaintea întrunirii propriu-zise, de către Președintele Comitetului Director Județean sau al Municipiului București și prin afișarea la sediul filialei județene sau a Municipiului București.
La ședința Consiliului de Conducere Județean sau al Municipiului București sunt convocați cu drept de vot consultativ membrii consiliului județean sau al Municipiului București, primarii, viceprimarii, prefectul, subprefectul și parlamentarii în exercițiu care reprezintă județul respectiv, membri ai Uniunii pentru Reconstrucția României și care nu ocupă deja o funcție în Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului București.
Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului București are următoarele atribuții principale:
Comitetul Director Județean sau al Municipiului București este compus din 5 membri:
Comitetul Director Județean sau al Municipiului București se întrunește o dată pe săptămână și oricând este necesar la convocarea președintelui său, a Comitetului Director Național sau la cererea a cel puțin doi dintre membrii săi.
La ședința Comitetului Director Județean sau al Municipiului București participă trezorierul filialei județene și primarul municipiului-reședință de județ (dacă acesta este membru al Uniunii pentru Reconstrucția României) cu drept de vot consultativ, precum și orice alt membru al Uniunii pentru Reconstrucția României care a fost invitat de către comitet.
Comitetul Director Județean sau al Municipiului București are următoarele atribuții principale:
Forurile de conducere ale Uniunii pentru Reconstrucția României la nivel național sunt:
Convenția Națională este forul suprem de conducere al Uniunii pentru Reconstrucția României și ea este formata din:
Convenția Națională se întrunește în ședință ordinară o dată la 4 ani și în ședință extraordinară, oricând este necesar, la convocarea Consiliului de Conducere Național, a Comitetului Director Național sau la solicitarea a 21 de filiale județene.
Convocarea Convenției Naționale se face în scris, fiecărui participant, cu cel puțin 45 de zile înaintea întrunirii propriu-zise pentru ședința ordinară și cu cel puțin 30 zile înainte pentru ședința extraordinară, de către Președintele Comitetului Director Național, prin afișare la sediul central și prin publicare în cel puțin un cotidian național de mare tiraj.
La lucrările Convenției Naționale pot participa ca invitați fără drept de vot și alte persoane invitate de către Comitetul Director Național.
Convenția Națională are următoarele atribuții principale:
Consiliul de Conducere Național cuprinde:
Consiliul de Conducere Național se întrunește o dată pe trimestru și oricând este necesar la convocarea Comitetului Director Național, a Președintelui Comitetului Director Național sau la cererea, pe bază de semnături, a cel puțin o treime din numărul membrilor săi.
Convocarea Consiliului de Conducere Național se face în scris, cu cel puțin 10 zile înaintea întrunirii propriu-zise, de către Președintele Comitetului Director Național și prin afișarea la sediul central.
La ședința Consiliului de Conducere Național sunt convocați cu drept de vot consultativ membrii guvernului și parlamentarii Uniunii pentru Reconstrucția României precum și primarul general al capitalei dacă acesta este membru al Uniunii pentru Reconstrucția României și nu ocupă deja o poziție în Consiliul de Conducere Național.
Consiliul de Conducere Național are următoarele atribuții principale:
Comitetul Director Național cuprinde:
Comitetul Director Național se întrunește o dată pe săptămână și oricând este necesar la convocarea președintelui Comitetului Director Național sau la cererea a cel puțin doi dintre membrii săi.
La ședința Comitetului Director Național participă trezorierul partidului cu drept de vot consultativ, precum și orice alt membru al Uniunii pentru Reconstrucția României care a fost invitat de către comitet.
Comitetul Director Național are următoarele atribuții principale:
La nivelul conducerii centrale a Uniunii pentru Reconstrucția României se constituie, prin regulamente specifice de organizare și funcționare, următoarele structuri:
Colegiul Național de Arbitraj funcționează ca instanță supremă în toate problemele referitoare la respectarea Statutului, regulamentelor de funcționare, disciplinei și moralei membrilor Uniunii pentru Reconstrucția României. Colegiul Național de Arbitraj își desfășoară propria activitate și coordonează activitatea tuturor Colegiilor Județene sau al Municipiului București de Arbitraj pe baza unui regulament ce urmează a fi aprobat de Consiliul Național de Conducere.
Atribuțiile Comisiei Naționale de Cenzori constau în verificarea si analiza modului de gestionare a patrimoniului și fondurilor Uniunii pentru Reconstrucția României. Comisia Națională de Cenzori își desfășoară propria activitate și coordonează activitatea tuturor Comisiilor Județene sau a Municipiului București de Cenzori pe baza unui regulament ce urmează a fi aprobat de Consiliul Național de Conducere.
Prin decizia Consiliului de Conducere Național se pot înființa ulterior și alte structuri la nivel central și local (de ex.: departamente de analiză, structuri de tineret, de femei etc.) ce vor activa pe baza unor regulamente specifice de funcționare elaborate de Comitetul Director Național.
Ședințele structurilor Uniunii pentru Reconstrucția României sunt constituite statutar în prezența a jumătate plus unu din numărul membrilor componenți.
Convențiile locale ale membrilor organizațiilor locale sunt statutar constituite în prezența a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor convocați la prima întrunire și indiferent de numărul membrilor prezenți la a doua întâlnire.
Cu excepția alegerilor pentru organismele de conducere care se desfășoară prin vot secret, toate celelalte hotărâri ale forurilor componente ale Uniunii pentru Reconstrucția României se iau prin vot deschis.
Cu excepția situațiilor în care Statutul prevede altfel, toate hotărârile forurilor Uniunii pentru Reconstrucția României se iau cu o majoritate de jumătate plus unu din numărul celor prezenți; se consideră prezenți și cei care delegă reprezentarea prin mandat cu excepția lucrărilor convențiilor locale, județene și naționale unde nu se acceptă reprezentarea prin mandat.
Orice membru al Uniunii pentru Reconstrucția României poate cumula simultan maxim două funcții de conducere în cadrul partidului. Se consideră funcții de conducere cele de membru în Comitetele Directoare de la fiecare nivel.
Candidaturile pentru Comitetele Directoare de la toate nivelele se depun pe echipe de câte 5 persoane, câte una pentru fiecare poziție (președinte, 3 vicepreședinți - între care un locțiitor al președintelui - și secretar).
Un membru al Uniunii pentru Reconstrucția României poate candida numai într-o singură echipă pentru alegerea Comitetului Director la toate nivelele.
În cazul Comitetelor Directoare de la toate nivelele, dacă devin vacante cel mult 2 posturi simultan, înlocuitorii sunt numiți de către președintele Comitetului Director în termen de cel mult 10 zile de la producerea vacanței.
Dacă devin vacante 3 sau mai multe posturi simultan, se organizează noi alegeri în termen de minim 15 și maxim 45 de zile pentru Comitetele Locale, Județene sau al Municipiului București și în termen de minim 60 și maxim 90 de zile pentru Comitetul Director Național.
Pentru Comitetul Director Local, la primul tur de scrutin câștigă echipa care a obținut jumătate plus unu din voturile valabil exprimate de către cei prezenți la Convențiile Locale de alegeri.
Dacă nici o echipă nu a obținut această majoritate se organizează un al doilea tur de scrutin la care participă primele două echipe clasate în ordinea voturilor obținute și câștigă cea care obține cele mai multe voturi în al doilea tur de scrutin.
La ședințele de alegeri a Comitetului Director Local participă ca observator un membru al Comitetului Director Județean sau al Colegiului Județean de Arbitraj desemnat de către Comitetul Director Județean.
Lista de candidaturi pe echipe pentru Comitetul Director Local se închide cu 48 de ore înaintea orei de începere a ședinței de alegeri menționată în convocare.
Pentru a fi acceptată, candidatura unei echipe pentru Comitetul Director Local trebuie susținută în scris de cel puțin 5 membri ai organizației locale respective care au fost convocați la ședința de alegeri și nu fac parte din echipa respectivă.
Un membru al Uniunii pentru Reconstrucția României poate susține în scris o singură echipă care candidează pentru Comitetul Director Local.
Pentru Comitetul Director Județean, la primul tur de scrutin câștigă echipa care a obținut jumătate plus unu din voturile valabil exprimate de către cei prezenți la Convenția Județeană de alegeri.
Dacă nici o echipă nu a obținut această majoritate se organizează un al doilea tur de scrutin la care participă primele două echipe clasate în ordinea voturilor obținute și câștigă cea care obține cele mai multe voturi în al doilea tur de scrutin.
La ședința de alegere a Comitetului Director Județean participă ca observator un membru al Comitetului Național Director sau al Colegiului Național de Arbitraj desemnat de către Comitetul Director Național.
Lista de candidaturi pe echipe pentru Comitetul Director Județean se închide cu 48 de ore înaintea orei de începere a ședinței de alegere menționată în convocare.
Pentru a fi acceptată, candidatura unei echipe pentru Comitetul Director Județean trebuie susținută în scris de cel puțin 15 membri ai Convenției Județene respective care au fost convocați la ședința de alegeri si care nu fac parte din echipa respectivă.
Un membru al Uniunii pentru Reconstrucția României poate susține în scris o singură echipă care candidează pentru Comitetul Director Județean.
Pentru stabilirea componenței Consiliului de Conducere Național se constituie între filialele județene ale Uniunii pentru Reconstrucția României 8 regiuni după cum urmează::
Fiecare regiune, cu excepția regiunii București,
are 3 reprezentanți în Consiliul de Conducere Național.
Aceștia sunt:
Regiunea București are 4 reprezentanți în Consiliul de Conducere Național. Aceștia sunt:
Pentru lucrările Convenției Naționale se instituie sistemul voturilor reprezentative pentru filialele județene.
Numărul total de 301 voturi reprezentative (egal cu numărul de delegați) se distribuie în funcție de numărul de membri conform unei norme de reprezentare stabilită de Comitetul Director Național anterior convocării Convenției Naționale și comunicată în scris în respectiva convocare.
Pentru Comitetul Director Național se candidează în echipe complete de câte 5 persoane (pentru toate funcțiile din comitet: președinte, 3 vicepreședinți - între care un locțiitor al președintelui - și secretar general); candidatura unei echipe trebuie propusă în scris de cel puțin 6 reprezentanți regionali (din totalul de 19); echipele de candidați sunt votate, prin vot secret, de către toți membrii partidului din fiecare județ; echipa care câștigă cele mai multe voturi într-un județ obține toate voturile reprezentative arondate județului respectiv; echipa care obține cele mai multe voturi reprezentative (din totalul de 301) la Convenția Națională câștigă cursa pentru conducerea partidului
Alegerile pentru Comitetul Director Național se desfășoară la sediul fiecărei organizații locale unde se amplasează urne sigilate. Votarea se face pe parcursul unei singure zile în toate organizațiile locale din țară.
Pe toată durata zilei de votare este prezent în sediul fiecărei organizații locale un observator delegat de către Comitetul Director Județean care este membru al Uniunii pentru Reconstrucția României în județul respectiv și nu face parte din organizația locală respectivă.
Desigilarea urnelor și numărarea voturilor se face de către comisia locală de numărare a voturilor, după ora de terminare a votării, la sediul fiecărei organizații locale, în prezența observatorului care trebuie să certifice în scris corectitudinea procesului de votare și a rezultatului acestuia.
În ziua următoare, buletinele de vot împreună cu rezultatele votării din organizațiile locale se centralizează la sediul filialei județene sau a Municipiului București unde, comisia județeană de numărare a voturilor validează rezultatele din județ, desemnând echipa care a obținut cele mai multe voturi și, în consecință, primește totalitatea voturilor reprezentative arondate județului respectiv.
La această centralizare, validare și desemnare din fiecare filială județeană sau a Municipiului București participă în mod obligatoriu un observator delegat de către Comitetul Național Director care este membru al Uniunii pentru Reconstrucția României și nu face parte din filiala județeană respectivă.
Numărătoarea voturilor reprezentative la nivel național și desemnarea echipei câștigătoare se fac la Convenția Națională unde fiecare președinte de organizație județeană atribuie numărul de voturi reprezentative arondate județului respectiv echipei care a câștigat cele mai multe voturi ale membrilor organizației județene pe care o conduce.
Data alegerilor pentru Comitetul Director Național se comunică în scris, fiecărui membru al Uniunii pentru Reconstrucția României, de către Comitetul Director Național în exercițiu cu cel puțin 60 de zile înainte. Lista de candidaturi pe echipe pentru Comitetul Director Național se închide cu 30 de zile înaintea datei alegerilor propriu-zise.
Pentru hotărârile ce se iau în cadrul lucrărilor Convenției Naționale se utilizează sistemul voturilor reprezentative.
Pentru orice problemă supusă votului, se votează mai întâi individual de către delegații cu drept de vot din fiecare filială județeană. Decizia care obține cele mai multe voturi la interiorul filialei devine decizia acelei filiale. Decizia care are câștig beneficiază de toate voturilor reprezentative arondate filialei județene respective.
Pentru definitivarea procedurii de vot, președinții fiecărei filialei județene sau a Municipiului București atribuie voturile reprezentative ale filialei respective pentru decizia care a avut câștig de cauză în filiala lor.
Decizia care obține cele mai multe voturi reprezentative va fi adoptată ca decizie a Convenției Naționale.
Uniunea pentru Reconstrucția României poate deține bunuri mobile și imobile necesare pentru buna desfășurare a activității sale.
Sursele de finanțare ale Uniunii pentru Reconstrucția României sunt:
Operațiunile de încasări și plăți se efectuează prin conturi în lei și în valută, deschise la bănci cu sediul în România, potrivit legii.
Cuantumul și repartizarea între nivelele ierarhice a cotizațiilor, a altor contribuții ale membrilor partidului și ale altor venituri se stabilesc prin hotărâre a Comitetului de Conducere Național.
Uniunea pentru Reconstrucția României nu desfășoară activități specifice societăților comerciale, cu excepția următoarelor situații:
Veniturile provenite din subvențiile bugetare pot avea următoarele destinații:
Comitetul Director Național al Uniunii pentru Reconstrucția României numește câte un mandatar financiar, conform legii, pe perioada campaniilor electorale locale, parlamentare și prezidențiale.
Statutul Uniunii pentru Reconstrucția României este obligatoriu pentru toți membrii și toate filialele partidului.
Filialele locale, județene sau a Municipiului București pot deschide conturi la bancă în condițiile legii și răspund de gestionarea acestora.
Organele executive ale partidului de la nivel central, județean sau local pot constitui asociații sau fundații pentru realizarea scopului și obiectivelor partidului, cu respectarea legislației în vigoare.
Filiala Municipiului București este echivalentă cu o filială județeană iar filialele de sector ale Municipiului București sunt echivalente cu filialele locale.
Calitatea de membru în Colegiile de Arbitraj sau în Comisiile de Cenzori este incompatibilă cu cea de membru în Comitetele Directoare, indiferent de nivel.
În termen de 6 luni de la înregistrarea oficială a Uniunii pentru Reconstrucția României, Consiliul de Conducere Național va supune aprobării regulamentele de organizare și funcționare internă a partidului elaborate de Comitetul Director Național.
Uniunea pentru Reconstrucția României își poate înceta activitatea prin: