[1] Finanțarea activității partidelor politice se realizează numai în
condițiile legii.
[2] Asigurarea mijloacelor de finanțare a activității partidelor politice
trebuie să fie expresia caracterului liber, egal și sincer al competiției
politice.
Articolul 2
Partidele politice pot deține bunuri mobile și imobile care sunt necesare
realizării activității specifice.
Articolul 3
[1] Sursele de finanțare a activității unui partid politic pot fi:
cotizații ale membrilor de partid;
donații și legate;
venituri provenite din activități proprii;
subvenții de la bugetul de stat.
[2] Operațiunile de încasări și plăți ale partidelor politice se pot
efectua prin conturi bancare, în lei și în valută, deschise la bănci cu
sediul în România, potrivit legii.
[3] Veniturile realizate din activitățile prevăzute la alin. [1] sunt
scutite de impozite și taxe.
CAPITOLUL II
Finanțarea privată
SECȚIUNEA 1- Cotizații
Articolul 4
[1] Cuantumul cotizațiilor, repartizarea și utilizarea acestora se stabilesc
prin hotărâri ale partidului politic, potrivit statutului.
[2] Veniturile totale provenite din cotizații sunt neplafonate.
[3] Suma cotizațiilor plătite într-un an de un membru de partid poate
fi de până la 100 de salarii de bază minime brute pe țară. Salariul de
bază minim brut pe țară luat ca referință este cel existent la data de
1 ianuarie a anului respectiv.
SECȚIUNEA a 2-a- Donații
Articolul 5
[1] Donațiile primite de un partid politic într-un an fiscal nu pot depăși
0,025% din veniturile bugetului de stat pe anul respectiv.
[2] În anul fiscal în care au loc alegeri plafonul va fi de 0,050% din
veniturile bugetului de stat pe anul respectiv.
[3] Donațiile primite de la o persoană fizică într-un an pot fi de până
la 200 de salarii de bază minime brute pe țară la valoarea existentă la
data de 1 ianuarie a anului respectiv.
[4] Donațiile primite de la o persoană juridică într-un an pot fi de până
la 500 de salarii de bază minime brute pe țară la valoarea existentă la
data de 1 ianuarie a anului respectiv. Persoanele juridice sunt obligate
ca la data efectuării donației să aibă achitate integral toate datoriile
față de bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale de stat.
[5] Valoarea bunurilor mobile și imobile donate partidului, precum și
a serviciilor prestate acestuia se include în valoarea donațiilor, plafonată
conform alin. [1]-[4].
[6] La primirea donației sunt obligatorii verificarea și înregistrarea
identității donatorului. La solicitarea donatorului, identitatea sa poate
rămâne confidențială, în situația în care donația se situează în limita
sumei anuale de 10 salarii de bază minime brute pe țară. Suma totală primită
de un partid politic ca donații confidențiale nu poate depăși 15% din
subvenția maximă acordată de la bugetul de stat unui partid politic în
anul respectiv.
[7] Toate donațiile vor fi evidențiate în mod corespunzător în documentele
contabile, cu menționarea datei la care au fost făcute și a altor informații
care să permită identificarea surselor de finanțare. Donațiile în natură
- de bunuri sau servicii - vor fi reflectate în evidența contabilă la
valoarea de piață stabilită în condițiile legii.
[8] Lista persoanelor care au făcut într-un an donații a căror valoare
cumulată depășește 10 salarii de bază minime brute pe țară, precum și
suma totală a donațiilor confidențiale se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea a III-a, până la data de 31 martie a anului următor.
[9] Lista donatorilor, precum și evidențele contabile ale partidului trebuie
să conțină cel puțin următoarele elemente: numele sau, după caz, denumirea,
domiciliul sau, după caz, sediul; cetățenia sau, după caz, naționalitatea
donatorului; numărul și seria actului de identitate și codul numeric personal
sau, după caz, codul unic de înregistrare; valoarea și felul donației
și data la care a fost efectuată donația.
[10] Este interzisă acceptarea sub orice formă, directă sau indirectă,
de către partidele politice a donațiilor de bunuri materiale sau sume
de bani ori prestarea de servicii gratuite făcute cu scopul evident de
a obține un avantaj economic sau politic.
Articolul 6
[1] Partidele politice nu pot accepta donații sau servicii prestate cu
titlu gratuit de la o autoritate sau instituție publică, de la o regie
autonomă, de la o companie națională, societate comercială sau societate
bancară cu capital integral sau majoritar de stat; de asemenea, sunt interzise
donațiile în bani din partea unui sindicat. Sumele astfel primite se confiscă
și se fac venit la bugetul de stat.
[2] Donațiile din partea altor state ori a organizațiilor din străinătate,
precum și din partea persoanelor fizice și juridice străine sunt interzise.
Fac excepție de la prevederile acestui alineat donațiile constând în bunuri
materiale necesare activității politice, dar care nu sunt materiale de
propagandă electorală, primite de la organizații politice internaționale
la care partidul politic respectiv este afiliat sau de la partide politice
ori formațiuni politice aflate în relații de colaborare politică. Aceste
donații se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, până
la data de 31 martie a anului următor.
[3] Donațiile prevăzute la alin. [2] sunt scutite de plata taxelor vamale.
SECȚIUNEA a 3-a - Alte surse de venituri
Articolul 7
Partidele politice nu pot desfășura activități specifice societăților
comerciale. Fac excepție:
editarea, realizarea și difuzarea publicațiilor ori a altor materiale
de propagandă și cultură politică proprii;
organizarea de întruniri și seminarii cu tematică politică, economică
sau socială;
acțiunile culturale, sportive și distractive;
serviciile interne;
închirierea spațiilor proprii pentru conferințe și acțiuni social-culturale;
dobânzile bancare;
înstrăinarea bunurilor din patrimoniu, dar numai după cel puțin 5
ani de la înregistrarea în patrimoniu.
Articolul 8
Dacă un partid este asociat, conform legii, cu o formațiune nepolitică,
aportul financiar al acesteia din urmă la forma respectivă de asociere
a cărei membră este nu poate depăși într-un an valoarea a 500 de salarii
minime brute pe economie, existente la data de 1 ianuarie a anului respectiv.
CAPITOLUL III
Finanțarea publică (guvernamentală)
Subvenții de la bugetul de stat
Articolul 9
[1] Partidele politice primesc anual subvenții de la bugetul de stat,
în condițiile legii. Subvenția se varsă lunar în contul fiecărui partid
politic prin bugetul Secretariatului General al Guvernului și se reflectă
distinct în evidența contabilă.
[2] Suma alocată anual partidelor politice nu poate fi mai mare de 0,04%
din veniturile prevăzute în bugetul de stat.
[3] Partidele politice care la începutul legislaturii au reprezentanți
în grupuri parlamentare, cel puțin într-o Cameră, primesc o subvenție
de bază. Totalul subvențiilor de bază reprezintă o treime din subvențiile
bugetare alocate partidelor politice.
[4] Partidele politice reprezentate în Parlament primesc și o subvenție
proporțională cu numărul de mandate obținute. Suma cuvenită pentru un
mandat se stabilește prin împărțirea restului de două treimi din subvențiile
de la bugetul de stat pentru partide politice la numărul total al parlamentarilor.
[5] Subvenția totală acordată de la bugetul de stat unui partid politic,
după aceste operațiuni, nu poate depăși de 5 ori subvenția de bază.
[6] Partidele politice care nu au mandate parlamentare, dar au obținut
cu cel mult 1% sub pragul electoral, primesc subvenții egale, care se
stabilesc prin împărțirea sumei neutilizate, potrivit dispozițiilor alin.
[5], la numărul partidelor politice respective. Suma totală acordată partidelor
politice neparlamentare nu poate fi mai mare decât o subvenție de bază.
[7] Sumele neutilizate după redistribuire, potrivit prevederilor alin.
[6], se împart partidelor politice parlamentare proporțional cu numărul
mandatelor.
[8] Sumele neutilizate la sfârșitul anului financiar se reportează în
anul următor.
Articolul 10
[1] Veniturile provenite de la subvențiile bugetare pot avea următoarele
destinații:
cheltuieli materiale pentru întreținerea și funcționarea sediilor;
cheltuieli de personal;
cheltuieli pentru presă și propagandă;
cheltuieli privind organizarea de activități cu caracter politic;
cheltuieli de deplasare în țară și în străinătate;
cheltuieli pentru telecomunicații;
cheltuieli cu delegațiile din străinătate;
investiții în bunuri mobile și imobile necesare activității partidelor
respective;
cheltuieli pentru campania electorală.
[2] Eficiența și oportunitatea acestor cheltuieli se hotărăsc de către
organele de conducere ale partidelor politice, potrivit statutului lor
și dispozițiilor legale ce reglementează utilizarea fondurilor publice.
Articolul 11
[1] Autoritățile locale asigură cu prioritate spații pentru sediile centrale
și locale ale partidelor politice, la cererea motivată a acestora.
[2] Închirierea de către autoritățile locale a spațiilor destinate sediilor
partidelor politice urmează regimul juridic prevăzut pentru închirierea
spațiilor destinate pentru locuit.
[3] Partidele politice sunt scutite de plata impozitelor pe clădiri pentru
sediile deținute în proprietate, cu excepția celor cumpărate la valoarea
de inventar.
[4] Partidele politice care își încetează activitatea ca urmare a autodizolvării,
a dizolvării pronunțate prin hotărâri definitive ale instanțelor judecătorești
ori prin alt mod prevăzut de lege sunt obligate să predea autorităților
publice locale, în termen de 60 de zile, spațiile pe care le-au deținut
cu contract de închiriere încheiat cu acestea. Spațiile deținute în proprietate
vor fi transmise în condițiile legii.
[5] În termen de 60 de zile Tribunalul București va comunica prefecților
încetarea activității partidului politic, în vederea preluării sediilor
închiriate de către autoritățile publice locale, prin executorii judecătorești.
Articolul 12
Plata tuturor cheltuielilor legate de telecomunicații, energie electrică
și termică, gaze, apă, canal etc. ale unui partid cade în sarcina exclusivă
a acestuia și se face la tariful spațiilor destinate pentru locuit.
CAPITOLUL IV
Finanțarea în timpul campaniilor electorale
SECȚIUNEA 1 - Subvenția de la bugetul de stat pentru campania electorală
Articolul 13
[1] Prin lege specială toate partidele care participă la campania electorală
pot primi o subvenție de la bugetul de stat. Categoriile de cheltuieli
pentru campania electorală care pot fi finanțate din această subvenție
se stabilesc prin legea de acordare a acestei subvenții.
[2] Partidele care nu au obținut pragul electoral pentru alegerea Camerei
Deputaților și a Senatului ori, la alegerile locale, nu au obținut pragul
electoral vor restitui subvenția primită în condițiile alin. [1], în termen
de două luni de la data publicării rezultatelor finale ale alegerilor
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
[3] În situația partidelor care se prezintă în alegeri făcând parte dintr-o
alianță politică, subvenția prevăzută la alin. [1] se acordă alianței.
SECȚIUNEA a 2-a - Contribuțiile pentru campania electorală
Articolul 14
Contribuțiile primite după deschiderea campaniei electorale de la persoanele
fizice sau juridice din țară, cu excepția subvențiilor prevăzute la art.
13, pot fi folosite pentru campania electorală a unui partid numai dacă,
în prealabil, sunt declarate Curții de Conturi de către mandatarul financiar.
Articolul 15
Este interzisă finanțarea campaniei electorale, în mod direct sau indirect,
de către persoane fizice sau juridice străine. Sumele astfel primite se
confiscă și se fac venit la bugetul statului.
Articolul 16
Se interzice finanțarea în orice mod a campaniei electorale a unui partid,
a unei alianțe a acestora sau candidat independent de către o autoritate
publică, instituție publică, regie autonomă, companie națională, societate
comercială sau societate bancară cu capital integral ori majoritar de
stat sau de către un sindicat ori o asociație sau fundație. Sumele astfel
primite se confiscă și se fac venit la bugetul de stat.
SECȚIUNEA a 3-a - Mandatarul financiar
Articolul 17
[1] Primirea pentru campania electorală a subvențiilor de la bugetul
de stat, a donațiilor sau a legatelor de la persoane fizice sau juridice
se face numai printr-un mandatar financiar, desemnat în acest scop de
către conducerea partidului.
[2] Mandatarul financiar este obligat să țină evidența contabilă a operațiunilor
financiare pentru fiecare circumscripție, în cazul alegerilor pentru Camera
Deputaților și, respectiv, pentru Senat, precum și pentru fiecare județ
și, respectiv, pentru fiecare candidat la funcția de primar, în cazul
alegerilor locale.
[3] Mandatarul financiar răspunde solidar cu partidul ce l-a desemnat
de legalitatea operațiunilor financiare efectuate în perioada campaniei
electorale și de respectarea prevederilor art. 14-16.
[4] Mandatarul financiar poate fi o persoană fizică sau o persoană juridică.
[5] Un partid poate avea mai mulți mandatari financiari, la nivel central,
pentru filiale sau pentru candidați; în acest caz se vor delimita împuternicirile
acestora și se va desemna un mandatar financiar coordonator.
[6] Mai multe partide nu pot folosi serviciile aceluiași mandatar.
[7] Calitatea de mandatar financiar se dobândește numai după înregistrarea
sa oficială la Curtea de Conturi și aducerea la cunoștință publică prin
presă.
Articolul 18
Prevederile art. 17 se aplică în mod corespunzător și candidaților independenți.
Articolul 19
Cheltuielile legate de organizarea și desfășurarea operațiunilor electorale
se suportă de la bugetul de stat ori, după caz, de la bugetele locale
sau județene, potrivit dispozițiilor legilor electorale.
Articolul 20
[1] Accesul la serviciile publice de radio și de televiziune în cadrul
campaniei electorale, precum și la locurile speciale de afișaj electoral
este garantat și se asigură potrivit dispozițiilor legilor electorale.
[2] Partidele și alianțele politice, precum și candidații independenți
sunt obligați să imprime pe toate afișele și materialele de propagandă
electorală denumirea partidului sau a alianței care le-a editat, denumirea
agentului economic care le-a tipărit și să declare Curții de Conturi,
prin mandatar financiar, numărul de afișe electorale tipărite.
SECȚIUNEA a 4-a - Limitele maxime ale cheltuielilor
Articolul 21
[1] Limita maximă a cheltuielilor care pot fi efectuate de către un partid
politic în fiecare campanie electorală se calculează prin însumarea valorilor
maxime permise pentru fiecare candidat propus pentru alegeri.
[2] Valorile maxime permise pentru fiecare candidat sunt stabilite în
funcție de salariul de bază minim brut pe țară existent la data de 1 ianuarie
a anului electoral, după cum urmează:
150 de salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat
la funcția de deputat sau senator;
20 de salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat
la funcția de consilier județean sau consilier local în Consiliul General
al Municipiului București;
15 salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat la
funcția de consilier local în consiliile municipiilor reședință de județ
și în consiliile sectoarelor municipiului București;
10 salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat la
funcția de consilier local în consiliile municipiilor și orașelor;
2 salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat la
funcția de consilier local în consiliile comunale;
10.000 de salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat
la funcția de primar general al municipiului București;
2.000 de salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat
la funcția de primar al unui municipiu reședință de județ;
500 de salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat
la funcția de primar al unui sector al municipiului București ori al
unui municipiu sau oraș;
20 de salarii de bază minime brute pe țară pentru fiecare candidat
la funcția de primar al unei comune.
[3] Limitele maxime ale cheltuielilor prevăzute la alin. [2] se aplică
și candidaților independenți.
[4] La validare, conducerea partidului, a organizației județene sau, după
caz, candidatul independent va depune la Curtea de Conturi o declarație
privind respectarea plafoanelor prevăzute la alin. [2]. Sumele ce depășesc
plafoanele prevăzute la alin. [2] se fac venit la bugetul de stat.
Articolul 22
[1] Limita maximă a cheltuielilor care pot fi efectuate de către un partid,
alianță politică sau candidat independent în campania electorală pentru
alegerea Președintelui României este de 25.000 de salarii de bază minime
brute pe țară.
[2] Prevederile art. 13-20, ale art. 21 alin. [4] și ale art. 25, 27 și
31 se aplică în mod corespunzător.
[3] În cazul în care alegerile pentru Președintele României au loc în
același timp cu alegerile pentru Camera Deputaților și Senat, partidele
care propun un candidat la președinție vor desemna un mandatar special
pentru campania electorală a candidatului în cauză.
[4] Partidele care nu au obținut cel puțin 10% din voturile valabil exprimate
pe întreaga țară pentru candidatul pe care l-au propus, precum și candidații
independenți care se găsesc în aceeași situație vor restitui subvenția
de la buget în termen de două luni de la încheierea campaniei electorale.
Articolul 23
Atunci când un candidat este propus pentru mai multe funcții într-o campanie
electorală, limita maximă a cheltuielilor ce pot fi efectuate se stabilește
la valoarea cea mai mare, potrivit art. 21 sau 22, după caz.
CAPITOLUL V
Controlul finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale
Articolul 24
[1] Curtea de Conturi este singura autoritate publică abilitată să controleze
respectarea prevederilor legale privind finanțarea partidelor politice.
[2] Anual Curtea de Conturi va verifica pentru fiecare partid respectarea
prevederilor legale privind constituirea și cheltuirea fondurilor acestora.
[3] Curtea de Conturi va păstra un registru al partidelor politice, al
alianțelor politice și al candidaților independenți, în care vor fi trecute
toate datele referitoare la activitatea financiară a acestora care trebuie
declarate Curții de Conturi, potrivit prezentei legi.
Articolul 25
[1] În termen de 15 zile de la publicarea rezultatului alegerilor, mandatarul
financiar este obligat să depună la Curtea de Conturi un raport detaliat
al veniturilor și cheltuielilor electorale pentru fiecare partid sau candidat
independent. Raportul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
a III-a.
[2] Validarea mandatelor candidaților declarați aleși este condiționată
de depunerea în termen a raportului financiar prevăzut la alin. [1].
Articolul 26
[1] Pentru verificarea legalității încasărilor și a plăților efectuate
în campania electorală Curtea de Conturi poate solicita orice declarații
și documentele suplimentare pe care le consideră necesare.
[2] În termen de 30 de zile de la primirea raportului sau, după caz, a
documentelor suplimentare solicitate, Curtea de Conturi, în alcătuirea
prevăzută la art. 56 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea
Curții de Conturi, republicată, modificat prin Legea nr. 77/2002, se va
pronunța asupra corectitudinii evidențelor contabile electorale și asupra
legalității plăților făcute. Dacă se apreciază că există anumite neregularități
sau încălcări ale restricțiilor legale privind veniturile și cheltuielile
electorale, Curtea de Conturi, în aceeași alcătuire, poate dispune restituirea,
în tot sau în parte, a subvenției de la buget primite de partidul sau
candidatul independent în cauză.
[3] Hotărârea pronunțată de Curtea de Conturi, potrivit alin. [2], poate
fi atacată la Curtea Supremă de Justiție, în condițiile legii.
CAPITOLUL VI
Sancțiuni
Articolul 27
[1] Constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 30.000.000
lei la 300.000.000 lei următoarele fapte:
nepublicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a
donațiilor primite, potrivit art. 5 alin. [8], precum și a donațiilor
primite potrivit art. 6 alin. [2] teza a II-a, până la data de 31 martie
a anului următor;
primirea de subvenții pentru campania electorală altfel decât printr-un
mandatar financiar sau încălcarea de către acesta a obligațiilor ce-i
revin potrivit prevederilor prezentei legi;
acceptarea de cotizații sau donații cu încălcarea prevederilor art.
4 alin. [3], ale art. 5 sau 6;
acceptarea sau efectuarea de donații ori de servicii gratuite făcute
cu scopul evident de a obține un avantaj economic sau politic;
neînregistrarea sumelor sau a bunurilor intrate cu orice titlu în
patrimoniul partidului;
nedepunerea în termen a raportului financiar electoral și a documentelor
justificative la Curtea de Conturi;
tipărirea sau distribuirea de publicații, afișe electorale sau alte
materiale de propagandă, cu încălcarea dispozițiilor art. 20 alin. [2];
subvenționarea campaniei electorale, în mod direct sau indirect,
de către persoane fizice ori juridice din străinătate;
subvenționarea în orice mod a campaniei electorale de către o autoritate
publică, instituție publică, regie autonomă, companie națională sau
societate cu capital majoritar ori integral de stat;
nerestituirea subvenției de la bugetul de stat în situația și în
termenul prevăzute la art. 13 alin. [2];
nedeclararea sumelor, bunurilor sau serviciilor primite de partid,
potrivit art. 14;
obținerea de sprijin material pentru activitatea partidului prin
alte modalități decât cele prevăzute de prezenta lege.
[2] Sancțiunile se pot aplica, după caz, fie mandatarului financiar,
fie partidului politic, fie donatorului care a încălcat prevederile legale
mai sus menționate.
Articolul 28
[1] În situațiile prevăzute la art. 27 alin. [1] lit. b], c], d], e],
h], i], k] și l], sumele de bani sau bunurile care au constituit obiectul
contravenției se vor face venit la bugetul de stat, pe baza hotărârii
Colegiului jurisdicțional al Curții de Conturi.
[2] În același mod se vor face venit la bugetul de stat donațiile acceptate
de un partid în curs de dizolvare sau de un partid care acționează în
baza statutului modificat, deși modificările nu au fost comunicate Tribunalului
București, conform prevederilor legale, sau instanța a respins cererea
de încuviințare a modificării statutului.
Articolul 29
Constituie, de asemenea, contravenție nerespectarea limitelor legale
ale cheltuielilor electorale prevăzute la art. 22 și se sancționează cu
amendă, care nu poate fi mai mică decât jumătatea sumei excedentare și
mai mare decât triplul acesteia.
Articolul 30
Contravențiile prevăzute la art. 27 și 29 se constată de către controlorii
financiari ai Curții de Conturi, iar sancțiunile se judecă și se stabilesc
de Colegiul jurisdicțional al Curții de Conturi.
Articolul 31
[1] În cazul în care, prin hotărâre judecătorească definitivă, unul sau
mai mulți candidați declarați aleși ai unui partid au fost condamnați
pentru o infracțiune în legătură cu finanțarea partidului sau, după caz,
a campaniei electorale, aceștia devin incompatibili, pe o durată determinată,
prin hotărâre a Parlamentului sau, după caz, a consiliului județean sau
local. Locurile de deputați, senatori ori consilieri devenite vacante
vor fi ocupate de supleanții de pe lista partidului respectiv.
[2] Dispozițiile alin. [1] se aplică și candidaților independenți, locul
devenit vacant în acest caz urmând a fi ocupat de supleantul de pe lista
partidului ori a alianței electorale care a obținut cel mai mare număr
de voturi valabil exprimate.
Articolul 32
Prin regulamentele Camerelor Parlamentului, precum și prin regulamentele
consiliilor județene și locale se va reglementa procedura de aplicare
a măsurilor prevăzute la art. 31.
CAPITOLUL VII
Dispoziții finale
Articolul 33
Dispozițiile prezentei legi se aplică în mod corespunzător și organizațiilor
cetățenilor aparținând unei minorități naționale.
Articolul 34
Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă:
- cap. VI - Finanțele partidelor politice, respectiv art. 32-45 din Legea
partidelor politice nr. 27/1996, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 45 și art. 72 lit. m] din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei
Deputaților și a Senatului, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 28 alin. [2] și [3] din Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Președintelui
României, cu modificările ulterioare;
- art. 56 și art. 85 lit. m] din Legea nr. 70/1991 privind alegerile locale,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice
alte prevederi contrare prezentei legi.
Articolul 35
Prezenta lege intră în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat
în ședința comună din 19 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art.
74 alin. [1] și ale art. 76 alin. [2] din Constituția României.
PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR
PREȘEDINTELE SENATULUI
VALER DORNEANU
NICOLAE VĂCĂROIU
București, 21 ianuarie 2003.
Ai o idee, o observație, o dorință în legătură cu acest site?
Trimite-o pe adresa webmaster@urr.ro