Varianta completă
STATUTUL PARTIDULUI
Uniunea pentru Reconstrucţia României
(REZUMAT)
CAPITOLUL I
DISPOZIŢII GENERALE
Articolul 2
Denumirea completă a partidului este Uniunea pentru Reconstrucţia
României iar forma sa prescurtată (abrevierea) este U.R.R. [...]
CAPITOLUL II
SCOPUL ŞI OBIECTIVELE
Uniunii pentru Reconstrucţia României
Articolul 4
Obiectivele partidului Uniunea pentru Reconstrucţia
României sunt exclusiv de natură politică, ele fiind subordonate scopului
său fundamental - desfăşurarea unei activităţi politice care să determine
creşterea prosperităţii fiecărui cetăţean al României.
Articolul 5
Uniunea pentru Reconstrucţia României
este un partid politic de centru dreapta care promovează valorile democraţiei
moderne europene adaptate la realităţile politice, economice şi sociale
ale României de astăzi.
În spiritul Programului Politic al Uniunii
pentru Reconstrucţia României constituit pe principiul „fiecare
contează”, activitatea acestui partid politic vizează atingerea
cu precădere a următoarelor obiective:
- respectarea şi apărarea caracterului naţional, suveran, independent,
unitar şi indivizibil al statului român, precum şi a formei republicane
de guvernare a României;
- respectarea şi garantarea drepturilor fundamentale ale omului (stipulate
în Declaraţia Universală a Drepturilor Omului) şi ale cetăţeanului în
conformitate cu Constituţia
României;
- promovarea şi apărarea democraţiei, cel mai eficient sistem de organizare
socială care asigură progresul material şi spiritual al fiecărui individ
şi al societăţii în ansamblul ei;
- garantarea proprietăţii private şi încurajarea iniţiativei particulare
ca motor al progresului economic în condiţii de concurenţă liberă;
- accesul tuturor cetăţenilor români la educaţie şi la îngrijire medicală;
- accesul liber şi egal la şanse de realizare personală (materială,
spirituală, profesională şi socială) pentru fiecare membru al societăţii;
- întărirea autorităţii instituţiilor statului şi respectarea ordinii
de drept de către fiecare cetăţean indiferent de funcţia pe care o ocupă,
poziţia socială sau averea sa;
- integrarea României în Uniunea Europeană şi în structurile de apărare
euro-atlantice atâta timp cât aceasta coincide cu interesele fundamentale
ale poporului român de dezvoltare economico-socială şi securitate naţională;
- crearea unui sistem politic modern, performant, care să administreze
în mod eficient viaţa economică şi socială în beneficiul cetăţenilor
români.
CAPITOLUL III
MEMBRII
Uniunii pentru Reconstrucţia României
Articolul 8
În vederea dobândirii calităţii de membru
al Uniunii pentru Reconstrucţia României solicitantul completează
o cerere-tip de înscriere adresată preşedintelui organizaţiei locale pe
raza căreia îşi are domiciliul, locul de muncă sau de studii. Persoanele
cu domiciliul (stabil sau flotant), locul de muncă sau de studii în Bucureşti
pot opta pentru oricare din filialele de sector.
Articolul 9
Comitetul Director Local al organizaţiei va
dezbate aprobarea fiecărei cereri în parte urmând să comunice decizia
adoptată în cel mult 30 de zile de la încheierea perioadei de probă.
Din momentul înregistrării cererii de înscriere
solicitantul se află în perioada de probă timp de o lună. În situaţii
excepţionale Comitetul Director Naţional poate aproba cereri de înscriere
ale solicitanţilor înainte de sfârşitul perioadei de probă.
În cazul aprobării cererii, calitatea de membru
intră în vigoare în momentul înmânării legitimaţiei de membru care trebuie
să aibă loc în maxim 5 zile de la aprobarea cererii.
Legitimaţia de membru va fi semnată de către
Preşedintele Comitetului Director Judeţean pe teritoriul căruia se află
organizaţia locală respectivă sau de sector al Municipiului Bucureşti
şi va avea aplicată ştampila acestui organism.
Legitimaţiile de membru trebuie vizate de
trei ori pe an calendaristic, o dată la fiecare 4 luni.
În cazul respingerii cererii, solicitantul
poate face contestaţie în termen de 10 zile de la comunicarea respingerii
către Comitetul Director Judeţean sau la Comitetul Director al Municipiului
Bucureşti. Aceste foruri trebuie să se pronunţe în termen de 30 zile de
la înregistrarea contestaţiei, iar decizia rămâne definitivă.[...]
CAPITOLUL IV
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
Articolul 17
Uniunea pentru Reconstrucţia României
are structuri organizatorice funcţionale pe întreg teritoriul ţării, delimitate
la nivel:
- local - pe localităţi urbane şi rurale precum şi la nivelul sectoarelor
Municipiului Bucureşti şi al Sectorului Agricol Ilfov
- judeţean - pe fiecare judeţ şi pe Municipiul Bucureşti
- naţional - structura centrală.
Articolul 19
Secţiile de partid se pot constitui dacă
au cel puţin 9 membri.
Articolul 20
Forurile de conducere ale Uniunii pentru
Reconstrucţia României la nivel local sunt:
- Convenţia Locală
- Comitetul Director Local. [...]
Articolul 29
Forurile de conducere ale Uniunii pentru
Reconstrucţia României la nivel judeţean şi al Municipiului Bucureşti
sunt:
- Convenţia Judeţeană sau a Municipiului Bucureşti;
- Consiliul de Conducere Judeţean sau al Municipiului Bucureşti;
- Comitetul Director Judeţean sau al Municipiului Bucureşti.
Articolul 43
Forurile de conducere ale Uniunii pentru
Reconstrucţia României la nivel naţional sunt:
- Convenţia Naţională;
- Consiliul de Conducere Naţional;
- Comitetul Director Naţional.
CAPITOLUL V
PROCEDURILE DE ALEGERE ÎN CADRUL
Uniunii pentru Reconstrucţia României
Articolul 62
Şedinţele structurilor Uniunii pentru Reconstrucţia
României sunt constituite statutar în prezenţa a jumătate plus unu
din numărul membrilor componenţi.
Articolul 64
Cu excepţia alegerilor pentru organismele
de conducere care se desfăşoară prin vot secret, toate celelalte hotărâri
ale forurilor componente ale Uniunii pentru Reconstrucţia României
se iau prin vot deschis.
Articolul 65
Cu excepţia situaţiilor în care Statutul prevede
altfel, toate hotărârile forurilor Uniunii pentru Reconstrucţia
României se iau cu o majoritate de jumătate plus unu din numărul
celor prezenţi;[...].
Articolul 66
Orice membru al Uniunii pentru Reconstrucţia
României poate cumula simultan maxim două funcţii de conducere
în cadrul partidului. Se consideră funcţii de conducere cele de membru
în Comitetele Directoare de la fiecare nivel.
Articolul 67
Candidaturile pentru Comitetele Directoare
de la toate nivelele se depun pe echipe de câte 5 persoane, câte una pentru
fiecare poziţie (preşedinte, 3 vicepreşedinţi - între care un locţiitor
al preşedintelui - şi secretar).
Articolul 80
Pentru stabilirea componenţei Consiliului
de Conducere Naţional se constituie între filialele judeţene ale Uniunii
pentru Reconstrucţia României 8 regiuni după cum urmează::
- Regiunea Nord-Est compusă din 6 judeţe:
Suceava, Botoşani, Neamţ, Iaşi, Bacău, Vaslui;
- Regiunea Sud-Est compusă din 6 judeţe:
Vrancea, Galaţi, Buzău, Brăila, Tulcea, Constanţa;
- Regiunea Sud compusă din 7 judeţe:
Ialomiţa, Călăraşi, Teleorman, Giurgiu, Argeş, Prahova, Dâmboviţa;
- Regiunea Sud-Vest compusă din 5 judeţe:
Mehedinţi, Gorj, Dolj, Vâlcea, Olt;
- Regiunea Vest compusă din 4 judeţe:
Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Arad;
- Regiunea Nord-Vest compusă din 6
judeţe: Bihor, Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Bistriţa Năsăud, Cluj;
- Regiunea Centru compusă din 6 judeţe: Alba, Sibiu, Mureş, Harghita,
Covasna, Braşov;
- Regiunea Bucureşti compusă din Municipiul Bucureşti şi Sectorul Agricol
Ilfov.
Articolul 81
Fiecare regiune, cu excepţia regiunii Bucureşti,
are 3 reprezentanţi în Consiliul de Conducere Naţional. [...]
Articolul 82
Regiunea Bucureşti are 4 reprezentanţi în
Consiliul de Conducere Naţional.[...]
Articolul 83
Pentru lucrările Convenţiei Naţionale se instituie
sistemul voturilor reprezentative pentru filialele judeţene.
Numărul total de 301 voturi reprezentative
(egal cu numărul de delegaţi) se distribuie în funcţie de numărul de membri
conform unei norme de reprezentare stabilită de Comitetul Director Naţional
anterior convocării Convenţiei Naţionale şi comunicată în scris în respectiva
convocare.
Articolul 84
Pentru Comitetul Director Naţional se candidează
în echipe complete de câte 5 persoane (pentru toate funcţiile din comitet:
preşedinte, 3 vicepreşedinţi - între care un locţiitor al preşedintelui
- şi secretar general); candidatura unei echipe trebuie propusă în scris
de cel puţin 6 reprezentanţi regionali (din totalul de 19); echipele de
candidaţi sunt votate, prin vot secret, de către toţi membrii partidului
din fiecare judeţ; echipa care câştigă cele mai multe voturi într-un judeţ
obţine toate voturile reprezentative arondate judeţului respectiv; echipa
care obţine cele mai multe voturi reprezentative (din totalul de 301)
la Convenţia Naţională câştigă cursa pentru conducerea partidului
Articolul 85
Alegerile pentru Comitetul Director Naţional
se desfăşoară la sediul fiecărei organizaţii locale unde se amplasează
urne sigilate. Votarea se face pe parcursul unei singure zile în toate
organizaţiile locale din ţară.[...]
În ziua următoare, buletinele de vot împreună
cu rezultatele votării din organizaţiile locale se centralizează la sediul
filialei judeţene sau a Municipiului Bucureşti unde, comisia judeţeană
de numărare a voturilor validează rezultatele din judeţ, desemnând echipa
care a obţinut cele mai multe voturi şi, în consecinţă, primeşte totalitatea
voturilor reprezentative arondate judeţului respectiv.[...]
Numărătoarea voturilor reprezentative la nivel
naţional şi desemnarea echipei câştigătoare se fac la Convenţia Naţională
unde fiecare preşedinte de organizaţie judeţeană atribuie numărul de voturi
reprezentative arondate judeţului respectiv echipei care a câştigat cele
mai multe voturi ale membrilor organizaţiei judeţene pe care o conduce.[...]
|