Varianta pe
scurt (rezumat)
STATUTUL PARTIDULUI
Uniunea pentru Reconstrucția României
CAPITOLUL I: DISPOZIȚII
GENERALE
CAPITOLUL II: SCOP ȘI OBIECTIVE
CAPITOLUL III: MEMBRII
CAPITOLUL IV: STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
CAPITOLUL V: PROCEDURILE DE
ALEGERE
CAPITOLUL VI: FONDURILE ȘI PATRIMONIUL
CAPITOLUL VII: DISPOZIȚII FINALE ȘI TRANZITORII
CAPITOLUL I
DISPOZIȚII GENERALE
Articolul 1
Uniunea pentru Reconstrucția României este persoană juridică română,
înregistrată ca partid politic, desfășurându-și activitatea în conformitate
cu Constituția României,
Legea partidelor
politice și prevederile prezentului statut.
Articolul 2
Denumirea completă a partidului este Uniunea pentru Reconstrucția
României iar forma sa prescurtată (abrevierea) este U.R.R.
Sigla partidului este reprezentată de denumirea completă (scrisă cu caractere
majuscule albe) și abreviată (scrisă cu caractere majuscule, portocalii
cu contur alb), împreună cu o casă (corp portocaliu cu geamurile, ușa
și conturul albe) situată în partea dreaptă-sus, elemente încadrate într-o
elipsă albastră înclinată la 30 de grade suprapusă parțial peste o altă
elipsă portocalie înclinată la 170 de grade așa cum sunt înfățișate în
continuare.
Semnul electoral al partidului îl reprezintă "casa" încadrată într-o
elipsă înclinată la 30 de grade așa cum este înfățișată în continuare.
Articolul 3
Sediul central al partidului Uniunea pentru Reconstrucția României
este în Bd. Nicolae Bălcescu nr. 33, sector 1,București.
CAPITOLUL II
SCOPUL ȘI OBIECTIVELE
Articolul 4
Obiectivele partidului Uniunea pentru Reconstrucția
României sunt exclusiv de natură politică, ele fiind subordonate scopului
său fundamental - desfășurarea unei activități politice care să determine
creșterea prosperității fiecărui cetățean al României.
Articolul 5
Uniunea pentru Reconstrucția României
este un partid politic de centru dreapta care promovează valorile democrației
moderne europene adaptate la realitățile politice, economice și sociale
ale României de astăzi.
În spiritul Programului Politic al Uniunii
pentru Reconstrucția României constituit pe principiul fiecare
contează, activitatea acestui partid politic vizează atingerea
cu precădere a următoarelor obiective:
- respectarea și apărarea caracterului național, suveran, independent,
unitar și indivizibil al statului român, precum și a formei republicane
de guvernare a României;
- respectarea și garantarea drepturilor fundamentale ale omului (stipulate
în Declarația Universală a Drepturilor Omului) și ale cetățeanului în
conformitate cu Constituția
României;
- promovarea și apărarea democrației, cel mai eficient sistem de organizare
socială care asigură progresul material și spiritual al fiecărui individ
și al societății în ansamblul ei;
- garantarea proprietății private și încurajarea inițiativei particulare
ca motor al progresului economic în condiții de concurență liberă;
- accesul tuturor cetățenilor români la educație și la îngrijire medicală;
- accesul liber și egal la șanse de realizare personală (materială,
spirituală, profesională și socială) pentru fiecare membru al societății;
- întărirea autorității instituțiilor statului și respectarea ordinii
de drept de către fiecare cetățean indiferent de funcția pe care o ocupă,
poziția socială sau averea sa;
- integrarea României în Uniunea Europeană și în structurile de apărare
euro-atlantice atâta timp cât aceasta coincide cu interesele fundamentale
ale poporului român de dezvoltare economico-socială și securitate națională;
- crearea unui sistem politic modern, performant, care să administreze
în mod eficient viața economică și socială în beneficiul cetățenilor
români.
Articolul 6
Modalitățile prin care Uniunea pentru Reconstrucția
României urmărește atingerea scopului și obiectivelor sale sunt:
- participarea pe liste proprii sau în alianțe la alegerile locale,
parlamentare și prezidențiale;
- reprezentarea în parlament;
- formarea guvernului în mod unic sau în coaliție cu alte formațiuni
politice;
- reprezentarea în organismele administrației publice naționale de la
toate nivelele;
- reprezentarea în organismele internaționale la care România are dreptul
și posibilitatea de a trimite reprezentanți;
- stabilirea unor canale de contact permanent cu toate segmentele societății.
CAPITOLUL III
MEMBRII
Uniunea pentru Reconstrucția României
Articolul 7
Poate deveni membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României orice persoană fizică, indiferent de rasă, sex, origine etnică
sau convingeri religioase dacă îndeplinește următoarele condiții:
- a împlinit vârsta de 18 ani;
- are cetățenia română;
- nu e membru al unui alt partid politic din România;
- respectă Statutul Uniunii pentru Reconstrucția României și
susține Programul Politic al Uniunii pentru Reconstrucția României;
- a desfășurat o activitate satisfăcătoare în perioada de probă;
- nu îndeplinește vreuna din funcțiile incompatibile cu înscrierea într-un
partid politic așa cum sunt ele enumerate în Legea
partidelor politice;
- nu a săvârșit abuzuri sau nereguli în activitatea sa profesională
privată, publică sau politică anterioară;
- nu a fost decăzut din drepturile sale politice printr-o hotărâre judecătorească
definitivă.
Articolul 8
În vederea dobândirii calității de membru
al Uniunii pentru Reconstrucția României solicitantul completează
o cerere-tip de înscriere adresată președintelui organizației locale pe
raza căreia își are domiciliul, locul de muncă sau de studii. Persoanele
cu domiciliul (stabil sau flotant), locul de muncă sau de studii în București
pot opta pentru oricare din filialele de sector.
Articolul 9
Comitetul Director Local al organizației va
dezbate aprobarea fiecărei cereri în parte urmând să comunice decizia
adoptată în cel mult 30 de zile de la încheierea perioadei de probă.
Din momentul înregistrării cererii de înscriere
solicitantul se află în perioada de probă timp de o lună. În situații
excepționale Comitetul Director Național poate aproba cereri de înscriere
ale solicitanților înainte de sfârșitul perioadei de probă.
În cazul aprobării cererii, calitatea de membru
intră în vigoare în momentul înmânării legitimației de membru care trebuie
să aibă loc în maxim 5 zile de la aprobarea cererii.
Legitimația de membru va fi semnată de către
Președintele Comitetului Director Județean pe teritoriul căruia se află
organizația locală respectivă sau de sector al Municipiului București
și va avea aplicată ștampila acestui organism.
Legitimațiile de membru trebuie vizate de
trei ori pe an calendaristic, o dată la fiecare 4 luni.
În cazul respingerii cererii, solicitantul
poate face contestație în termen de 10 zile de la comunicarea respingerii
către Comitetul Director Județean sau la Comitetul Director al Municipiului
București. Aceste foruri trebuie să se pronunțe în termen de 30 zile de
la înregistrarea contestației, iar decizia rămâne definitivă.
Articolul 10
Încetarea calității de membru al Uniunii
pentru Reconstrucția României are loc în următoarele cazuri:
- demisie;
- excludere;
- înscriere în alt partid;
- pierderea cetățeniei române;
- apariția unor incompatibilități cu condițiile prevăzute în Statut;
- deces.
Încetarea calității de membru intră în vigoare
la data apariției oricăreia dintre situațiile prevăzute
la aliniatul 1, a) - f).
Articolul 11
Demisia are loc pe baza unei cereri scrise
depuse împreună cu legitimația de membru la sediul organizației locale
din structura căreia face parte cel care demisionează.
Ea are efecte din momentul înregistrării ei
în evidențele organizației locale respective.
Articolul 12
Pentru comportamentele neconforme cu principiile
și orientarea Uniunii pentru Reconstrucția României precum și pentru
nerespectarea Statutului, a Programului Politic, a regulamentelor de funcționare
sau a sarcinilor și deciziilor forurilor de conducere, membrilor Uniunii
pentru Reconstrucția României li se pot aplica următoarele sancțiuni:
- avertisment scris;
- suspendarea sau revocarea din funcția de conducere deținută în cadrul
partidului;
- retragerea sprijinului politic;
- excluderea din partid.
Articolul 13
Pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția României care nu dețin
funcții de conducere în cadrul partidului sau demnități publice, decizia
aplicării uneia dintre sancțiunile prevăzute la articolul 12 se ia de
către Consiliul de Conducere Local la propunerea Comitetului Director
Local.
Pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția
României care dețin funcții de conducere în cadrul Uniunii pentru
Reconstrucția României la nivel local sau demnități în administrația
publică locală, decizia se ia de către Consiliul de Conducere Județean
la propunerea Comitetului Director Județean.
Pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția
României care dețin funcții de conducere în cadrul Uniunii pentru
Reconstrucția României la nivel județean sau demnități în administrația
publică județeană, decizia se ia de către Consiliul de Conducere Național
la propunerea Comitetului Director Național.
Pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția
României care dețin funcții de conducere în cadrul Uniunii pentru
Reconstrucția României la nivel național sau demnități în administrația
publică centrală, precum și pentru parlamentari, decizia aplicării uneia
dintre sancțiunile prevăzute la articolul 12 se ia de către Comitetului
Director Național.
În cazuri excepționale Comitetul Director
Național poate decide aplicarea unor sancțiuni oricărui membru al Uniunii
pentru Reconstrucția României cu efect imediat.
Articolul 14
Decizia aplicării sancțiunii poate fi contestată
în termen de 15 zile de la comunicare la Colegiul de Arbitraj corespondent
nivelului ierarhic al organului de conducere care a luat decizia. Decizia
Colegiului de Arbitraj se pronunță în termen de 15 zile de la înregistrarea
contestațiilor și este cu drept de apel la Comitetul Director Național.
Hotărârea Comitetului Director Național se ia în termen de cel mult 30
zile de la înregistrarea apelului și are caracter definitiv.
Articolul 15
Fiecare membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României are următoarele drepturi:
- să-și exprime liber opiniile în cadrul structurilor de partid din
care face parte în legătură cu orice problemă supusă dezbaterii;
- să fie informat asupra activității organizației și a structurilor
din care face parte, asupra deciziilor forurilor de conducere ierarhic
superioare și asupra activității reprezentanților partidului în administrația
publică;
- să aibă acces la documentele oficiale și materialele de informare
internă ale Uniunii pentru Reconstrucția României;
- să aibă inițiative cu caracter politic sau de îmbunătățire a activității
structurii organizatorice din care face parte care să fie dezbătute
de forurile de conducere competente;
- să participe la luarea deciziilor în cadrul structurilor organizatorice
ale Uniunii pentru Reconstrucția României conform competențelor
prevăzute în Statut;
- să aleagă și să fie ales în organele de conducere ale Uniunii pentru
Reconstrucția României la toate nivelele ierarhice;
- să propună și să fie propus candidat pe listele electorale ale Uniunii
pentru Reconstrucția României pentru alegerile locale, parlamentare
și prezidențiale dacă îndeplinește condițiile legale;
- să-și dea demisia din partid în orice moment, cu efect imediat;
- să primească din partea partidului tot sprijinul pe care acesta i-l
poate da pentru îndeplinirea sarcinilor în interiorul partidului sau
a celor care decurg din activitatea depusă în orice funcție dobândită
prin sprijinul politic al partidului.
Articolul 16
Fiecare membru Uniunii pentru Reconstrucția României are următoarele
îndatoriri:
- să respecte legile țării și să aibă un comportament demn și civilizat
în societate;
- să cunoască și să respecte prevederile Statului și ale regulamentelor
de funcționare ale Uniunii pentru Reconstrucția României;
- să cunoască Programul Politic al Uniunii pentru Reconstrucția României
și să acționeze pentru punerea în practică a principiilor și obiectivelor
acestuia;
- să cunoască documentele și punctele de vedere oficiale ale Uniunii
pentru Reconstrucția României și să promoveze ideile cuprinse în
acestea pentru atragerea de noi membri și creșterea rolului Uniunii
pentru Reconstrucția României ca factor de decizie politică atât
la nivel local cât și la nivel național;
- să îndeplinească sarcinile și să respecte hotărârile adoptate de către
organele de conducere superioare ierarhic;
- să păstreze confidențialitatea documentelor și informațiilor cu caracter
intern, de partid;
- să nu exprime public puncte de vedere care aduc prejudicii grave
activității sau imaginii partidului și care contravin pozițiilor formulate
de organele de conducere ale Uniunii pentru Reconstrucția României;
- să folosească mijloacele materiale ale partidului la care îi dă dreptul
poziția sa în structurile organizatorice exclusiv în interesul Uniunii
pentru Reconstrucția României;
- să participe cu regularitate la întâlnirile și celelalte activități
ale structurilor organizatorice din care face parte;
- să reprezinte opțiunile Uniunii pentru Reconstrucția României
în activitatea depusă în orice funcție obținută prin sprijinul politic
al partidului îndeplinindu-și atribuțiile cu onoare și profesionalism;
- să achite cu regularitate cotizația de membru precum și celelalte
contribuții stabilite de organele competente.
CAPITOLUL IV
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
Articolul 17
Uniunea pentru Reconstrucția României
are structuri organizatorice funcționale pe întreg teritoriul țării, delimitate
la nivel:
- local - pe localități urbane și rurale precum și la nivelul sectoarelor
Municipiului București și al Sectorului Agricol Ilfov
- județean - pe fiecare județ și pe Municipiul București
- național - structura centrală.
Articolul 18
La nivelul inferior ierarhic organizațiilor
locale, se pot organiza secții de partid asimilate satelor, secțiilor
de votare, cartierelor.
Articolul 19
Organizațiile de partid se pot constitui
legal dacă au cel puțin 9 membri.
Articolul 20
Forurile de conducere ale Uniunii pentru
Reconstrucția României la nivel local sunt:
- Convenția Locală
- Comitetul Director Local.
Articolul 21
Convenția Locală cuprinde totalitatea membrilor
organizației locale la data convocării acesteia. Ea se întrunește o dată
pe an și oricând este necesar în urma cererii Comitetului Director Local,
a Comitetului Director Județean sau al Municipiului București sau la cererea,
pe bază de semnături, a cel puțin o treime din numărul de membri ai organizației.
Articolul 22
Convocarea Convenției Locale se face cu cel
puțin 10 zile înaintea întrunirii propriu-zise, de către Președintele
Comitetului Director Local, în scris, fiecărui membru al organizației
locale, prin afișare la sediul organizației locale și prin publicare în
cel puțin un cotidian local de mare tiraj.
Articolul 23
Convenția Locală are următoarele atribuții
principale:
- alege pe echipe (cf. Art.67.), o dată la 4 ani și ori de câte ori
este nevoie membrii Comitetului Director Local pe o perioadă de 4 ani
și îi revocă individual atunci când este cazul;
- analizează activitatea Comitetului Director Local și a întregii organizații
de la precedenta Convenție Locală și aprobă direcțiile și programul
de acțiune pentru etapa următoare;
- dezbate raportul de gestiune pentru anul care a trecut, dă descărcare
pentru execuția bugetară și adoptă bugetul de venituri și cheltuieli
pentru anul următor;
- aprobă sau respinge candidaturile propuse de Comitetul Director Local
pentru alegerile locale;
- adoptă măsurile necesare întăririi organizației și aplicării obiectivelor
din Programul partidului precum și din celelalte documente oficiale;
- alege individual delegații pentru Consiliul de Conducere Județean
sau al Municipiului București în limita normei de reprezentare stabilită
de Comitetul Director Județean sau al Municipiului București.
Articolul 24
Comitetul Director Local este compus din
5 membri:
- președinte
- 3 vicepreședinți
- secretar - trezorier
Articolul 25
Comitetul Director Local se întrunește de
2 ori pe lună și oricând este necesar la cererea președintelui său sau
a cel puțin doi dintre membrii săi.
Articolul 26
Convocarea Comitetului Director Local se
face în scris, cu cel puțin 5 zile înaintea întrunirii propriu-zise, de
către Președintele Comitetului Director Local și prin afișare la sediul
organizației locale.
Articolul 27
La ședința Comitetului Director Local sunt
convocați cu drept de vot consultativ, primarul, viceprimarul și componenții
consiliului local în exercițiu, dacă aceștia sunt membri ai Uniunii
pentru Reconstrucția României și nu ocupă deja alte funcții în Comitetul
Director Local.
Articolul 28
Comitetul Director Local are următoarele
atribuții principale:
- organizează și conduce activitatea politică între Convențiile Locale;
- organizează și conduce campania electorală în aria sa de acoperire;
- propune Convenției Locale candidaturile pentru alegerile locale;
- numește șeful campaniei electorale locale;
- ține evidența membrilor și urmărește încasarea cotizațiilor și a celorlalte
contribuții ale membrilor stabilite de organele competente prin regulamentul
de funcționare;
- decide cu privire la cererile de înscriere în organizația locală de
partid;
- administrează patrimoniul și resursele financiare și materiale ale
organizației locale;
- propune Consiliului de Conducere Județean sau al Municipiului București
aplicarea de sancțiuni membrilor de partid ai organizațiilor locale
în conformitate cu dispozițiile Art. 13. din Statut;
- coordonează activitatea reprezentanților Uniunii pentru Reconstrucția
României în structurile administrației publice locale;
- duce la îndeplinire sarcinile și deciziile adoptate de forurile ierarhic
superioare;
- asigură informarea Comitetului Director Județean sau al Municipiului
București asupra evenimentelor petrecute și acțiunilor desfășurate pe
plan local;
- stabilește structura de personal angajat pentru necesitățile de funcționare
ale organizației locale și efectuează angajări și concedieri.
Articolul 29
Forurile de conducere ale Uniunii pentru
Reconstrucția României la nivel județean și al Municipiului București
sunt:
- Convenția Județeană sau a Municipiului București;
- Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului București;
- Comitetul Director Județean sau al Municipiului București.
Articolul 30
Convenția Județeană sau a Municipiului București
cuprinde:
- membrii Consiliului de Conducere Județean sau al Municipiului București;
- un număr impar cel puțin egal cu cel de la punctul a) dar nu mai mare
de 101 delegați ai organizațiilor locale repartizați conform normei
de reprezentare stabilite de Comitetul Director Județean sau al Municipiului
București.
Articolul 31
Convenția Județeană sau a Municipiului București
se întrunește o dată pe an și ori de câte ori este nevoie, la convocarea
Comitetului Director Județean sau al Municipiului București, a Comitetului
Director Național sau la cererea, în scris, a cel puțin o treime din numărul
organizațiilor locale.
Articolul 32
Convocarea Convenției Județene sau a Municipiului București se face în
scris, fiecărui participant, cu cel puțin 10 zile înaintea întrunirii
propriu-zise, de către Președintele Comitetului Director Județean sau
al Municipiului București, prin afișare la sediul filialei județene sau
a Municipiului București și prin publicare în cel puțin un cotidian județean
de mare tiraj.
Articolul 33
Convenția Județeană sau a Municipiului București
are următoarele atribuții principale:
- alege pe echipe (cf. Art. 67), odată la 4 ani și ori de câte ori este
nevoie, membrii Comitetului Director Județean sau al Municipiului București
pe o perioadă de 4 ani și îi revocă individual când este cazul;
- alege individual membrii Colegiului Județean sau al Municipiului București
de Arbitraj și ai Comisiei Județene sau a Municipiului București de
Cenzori pe o perioadă de 4 ani;
- validează propunerile de candidaturi la alegerile parlamentare și
le înaintează Comitetului Director Național;
- analizează activitatea Comitetului Director Județean sau al Municipiului
București și a filialei județene de la Convenția Județeană sau a Municipiului
București precedentă și aprobă direcțiile și programul de acțiune pentru
etapa următoare;
- dezbate raportul Comisiei de Cenzori pentru anul care a trecut, dă
descărcare pentru execuția bugetară și programul de acțiune pentru etapa
următoare;
- adoptă măsurile necesare întăririi organizației și aplicării obiectivelor
din Programul partidului precum și din celelalte documente oficiale;
- adoptă strategia desfășurării campaniei electorale la nivel județean
sau al Municipiului București;
- aprobă lista de candidați în alegerile locale pentru consiliul județean.
Articolul 34
Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului
București este compus din:
- membrii Comitetului Director Județean sau al Municipiului București;
- președinții tuturor organizațiilor locale.
Articolul 35
Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului
București se întrunește o dată pe lună și oricând este necesar, la convocarea
Comitetului Director Județean sau al Municipiului București, a Comitetului
Director Național sau la cererea, pe bază de semnături, a cel puțin o
treime din numărul membrilor săi.
Articolul 36
Convocarea Consiliului de Conducere Județean
sau al Municipiului București se face în scris, cu cel puțin 10 zile înaintea
întrunirii propriu-zise, de către Președintele Comitetului Director Județean
sau al Municipiului București și prin afișarea la sediul filialei județene
sau a Municipiului București.
Articolul 37
La ședința Consiliului de Conducere Județean
sau al Municipiului București sunt convocați cu drept de vot consultativ
membrii consiliului județean sau al Municipiului București, primarii,
viceprimarii, prefectul, subprefectul și parlamentarii în exercițiu care
reprezintă județul respectiv, membri ai Uniunii pentru Reconstrucția
României și care nu ocupă deja o funcție în Consiliul de Conducere
Județean sau al Municipiului București.
Articolul 38
Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului
București are următoarele atribuții principale:
- adoptă strategia desfășurării campaniei electorale la nivelul județului
sau al Municipiului București;
- alege și revocă trezorierul filialei județene sau a Municipiului București
pe o perioadă de 4 ani, la propunerea președintelui Comitetului Director
Județean sau al Municipiului București;
- alege individual delegații la Convenția Națională în limita normei
de reprezentare stabilită de Consiliul de Conducere Național;
- decide asupra aplicării de sancțiuni pentru membrii Uniunii pentru
Reconstrucția României ca urmare a propunerilor venite de la Comitetul
Director Județean sau al Municipiului București sau Comitetele Directoare
Locale din componență;
- stabilește măsuri pentru punerea în practică a obiectivelor Programului
și strategiei Uniunii pentru Reconstrucția României;
- duce la îndeplinire sarcinile și deciziile forurilor de conducere
superioare ierarhic.
Articolul 39
Comitetul Director Județean sau al Municipiului
București este compus din 5 membri:
- președinte
- 3 vicepreședinți
- secretar.
Articolul 40
Comitetul Director Județean sau al Municipiului
București se întrunește o dată pe săptămână și oricând este necesar la
convocarea președintelui său, a Comitetului Director Național sau la cererea
a cel puțin doi dintre membrii săi.
Articolul 41
La ședința Comitetului Director Județean
sau al Municipiului București participă trezorierul filialei județene
și primarul municipiului-reședință de județ (dacă acesta este membru al
Uniunii pentru Reconstrucția României) cu drept de vot consultativ,
precum și orice alt membru al Uniunii pentru Reconstrucția României
care a fost invitat de către comitet.
Articolul 42
Comitetul Director Județean sau al Municipiului
București are următoarele atribuții principale:
- elaborează strategia desfășurării campaniei electorale la nivel județean
în concordanță cu strategia de campanie a Uniunii pentru Reconstrucția
României la nivel național;
- coordonează activitatea Comitetelor Directoare Locale între ședințele
Consiliului de Conducere Județean sau al Municipiului București;
- stabilește, conform normei de reprezentare, numărul de delegați în
Consiliul de Conducere Județean sau al Municipiului București pentru
fiecare organizație locală;
- numește șeful campaniei electorale la nivel de județ sau al Municipiului
București;
- propune Consiliului de Conducere aplicarea de sancțiuni pentru membrii
Uniunii pentru Reconstrucția României în conformitate cu dispozițiile
Art. 13. din Statut;
- stabilește structura de personal angajat pentru necesitățile de funcționare
ale filialei județene sau a Municipiului București și efectuează angajări
și concedieri;
- administrează patrimoniul și resursele financiare și materiale ale
organizației județene;
- stabilește măsuri pentru punerea în practică a obiectivelor Programului
și strategiei Uniunii pentru Reconstrucția României;
- informează Comitetului Director Național asupra evenimentelor petrecute
și acțiunilor desfășurate pe plan județean;
- întocmește liste de candidați în alegerile pentru consiliul județean
pe care le înaintează spre aprobare Convenției Județene sau a Municipiului
București;
- propune candidaturile pentru alegerile parlamentare și le înaintează
spre validare Convenției Județene sau a Municipiului București;
- validează sau invalidează rezultatele alegerilor pentru Comitetele
Directoare Locale din componența filialei județene sau a Municipiului
București.
Articolul 43
Forurile de conducere ale Uniunii pentru
Reconstrucția României la nivel național sunt:
- Convenția Națională;
- Consiliul de Conducere Național;
- Comitetul Director Național.
Articolul 44
Convenția Națională este forul suprem de
conducere al Uniunii pentru Reconstrucția României și ea este formata
din:
- membrii Consiliului de Conducere Național;
- președinții filialelor județene sau a Municipiului București care
nu sunt membri ai Consiliului de Conducere Național (cf. Art. 48.);
- un număr impar cel puțin egal cu cel de la punctele a) și b) cumulate
dar nu mai mare de 301 delegați ai filialelor județene sau a Municipiului
București conform normei de reprezentare stabilite de Comitetul Director
Național;
- membrii guvernului și parlamentarii membri ai Uniunii pentru Reconstrucția
României care nu ocupă deja poziții în Convenția Națională.
Articolul 45
Convenția Națională se întrunește în ședință
ordinară o dată la 4 ani și în ședință extraordinară, oricând este necesar,
la convocarea Consiliului de Conducere Național, a Comitetului Director
Național sau la solicitarea a 21 de filiale județene.
Articolul 46
Convocarea Convenției Naționale se face în
scris, fiecărui participant, cu cel puțin 45 de zile înaintea întrunirii
propriu-zise pentru ședința ordinară și cu cel puțin 30 zile înainte pentru
ședința extraordinară, de către Președintele Comitetului Director Național,
prin afișare la sediul central și prin publicare în cel puțin un cotidian
național de mare tiraj.
Articolul 47
La lucrările Convenției Naționale pot participa
ca invitați fără drept de vot și alte persoane invitate de către Comitetul
Director Național.
Articolul 48
Convenția Națională are următoarele atribuții
principale:
- alege pe echipe (cf. Art. 67) și revocă individual membrii Comitetului
Director Național pe o perioadă de 4 ani;
- aprobă și modifică Statutul Uniunii pentru Reconstrucția României;
- aprobă și modifică Programul Politic și strategia de îndeplinire a
obiectivelor cuprinse în el;
- adoptă puncte de vedere cu privire la modalitățile de realizare a
intereselor majore ale țării;
- adoptă moțiuni cu caracter de recomandare pentru activitatea viitoare
a partidului;
- hotărăște dizolvarea partidului.
Articolul 49
Consiliul de Conducere Național cuprinde:
- membrii Comitetului Director Național;
- membrii echipei clasate pe locul doi în cursa pentru Comitetul Director
Național (cf. Art. 67.) dacă aceasta a obținut minim 15% din numărul
voturilor reprezentative (cf. Art. 83.);
- președintele Colegiului Național de Arbitraj;
- președintele Comisiei Naționale de Cenzori;
- trezorierul;
- 25 reprezentanți regionali (cf. Art. 81. și Art. 82.);
- președinții primelor trei filiale județene în ordinea numărului de
membri, până la primele alegeri locale sau generale de la înființarea
partidului, după care se aplică criteriul ordinii descrescătoare a rezultatelor
electorale obținute în fiecare județ.
Articolul 50
Consiliul de Conducere Național se întrunește
o dată pe trimestru și oricând este necesar la convocarea Comitetului
Director Național, a Președintelui Comitetului Director Național sau la
cererea, pe bază de semnături, a cel puțin o treime din numărul membrilor
săi.
Articolul 51
Convocarea Consiliului de Conducere Național
se face în scris, cu cel puțin 10 zile înaintea întrunirii propriu-zise,
de către Președintele Comitetului Director Național și prin afișarea la
sediul central.
Articolul 52
La ședința Consiliului de Conducere Național
sunt convocați cu drept de vot consultativ membrii guvernului și parlamentarii
Uniunii pentru Reconstrucția României precum și primarul general
al capitalei dacă acesta este membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României și nu ocupă deja o poziție în Consiliul de Conducere Național.
Articolul 53
Consiliul de Conducere Național are următoarele
atribuții principale:
- stabilește măsurile necesare îndeplinirii hotărârilor adoptate de
Convenția Națională;
- coordonează întreaga activitate a partidului între Convențiile Naționale;
- aprobă programul de guvernare al Uniunii pentru Reconstrucția României;
- dezbate raportul Comisiei Naționale de Cenzori, dă descărcare pentru
execuția bugetară și aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pentru
anul următor;
- aprobă fuziunile sau alianțele cu alte formațiuni politice;
- stabilește și modifică denumirea, sigla și semnul electoral al Uniunii
pentru Reconstrucția României;
- aprobă înființarea publicațiilor centrale și ale departamentelor centrale
de analiză pe diferite domenii din cadrul Uniunii pentru Reconstrucția
României;
- aprobă candidaturile Uniunii pentru Reconstrucția României
pentru funcțiile de Președinte al României și de Prim Ministru;
- alege și revocă Președintele și membrii Comisiei Naționale de Cenzori;
- alege și revocă Președintele și membrii Colegiului Național de Arbitraj;
- alege și revocă trezorierul la propunerea Președintelui Comitetului
Director Național;
- definitivează listele de candidați pentru alegerile parlamentare la
propunerea Comitetului Director Național;
- decide asupra aplicării de sancțiuni membrilor Uniunii pentru Reconstrucția
României în conformitate cu dispozițiile Art. 13. din Statut;
- aprobă regulamentele de funcționare internă a structurilor constituite
în interiorul partidului;
- stabilește cuantumul cotizațiilor lunare precum și cotele de contribuție
din venituri ale parlamentarilor, demnitarilor, primarilor și consilierilor
membri ai Uniunii pentru Reconstrucția României.
Articolul 54
Comitetul Director Național cuprinde:
- președintele partidului;
- 3 vicepreședinți ai partidului;
- secretarul general al partidului.
Articolul 55
Comitetul Director Național se întrunește
o dată pe săptămână și oricând este necesar la convocarea președintelui
Comitetului Director Național sau la cererea a cel puțin doi dintre membrii
săi.
Articolul 56
La ședința Comitetului Director Național
participă trezorierul partidului cu drept de vot consultativ, precum și
orice alt membru al Uniunii pentru Reconstrucția României care
a fost invitat de către comitet.
Articolul 57
Comitetul Director Național are următoarele
atribuții principale:
- conduce activitatea partidului între ședințele Consiliului de Conducere
Național;
- emite luări de poziție legate de evenimentele politice, sociale și
economice curente;
- coordonează activitatea grupurilor parlamentare ale Uniunii pentru
Reconstrucția României și a demnitarilor partidului;
- asigură informarea continuă a Comitetelor Directoare Județene sau
al Municipiului București cu privire la activitatea curentă a partidului;
- negociază alianțe, fuziuni sau protocoale de colaborare cu alte formațiuni
politice și propune rezultatele acestor negocieri spre aprobarea Consiliului
de Conducere Național;
- inițiază și dezvoltă relațiile interne și internaționale ale Uniunii
pentru Reconstrucția României cu alte partide politice, organizații
neguvernamentale, sindicate, asociații patronale, etc;
- conduce și coordonează campaniile electorale ale Uniunii pentru
Reconstrucția României pentru alegerile locale, parlamentare și
prezidențiale și numește șefii fiecăreia dintre aceste campanii electorale;
- coordonează activitatea departamentelor centrale de analiză pe diferite
domenii din cadrul Uniunii pentru Reconstrucția României și numește
șefii acestor departamente;
- validează sau invalidează rezultatele alegerilor pentru Comitetele
Directoare Județene sau al Municipiului București și ale reprezentanților
regionali în Consiliul de Conducere Național;
- numește și revocă din funcții reprezentanții partidului în instituții
centrale, foruri și organizații interne și internaționale;
- propune Consiliului de Conducere Național listele de candidați pentru
alegerile parlamentare;
- propune aplicarea de sancțiuni pentru membrii Uniunii pentru Reconstrucția
României în conformitate cu dispozițiile Art. 13. din Statut și
în cazuri speciale poate hotărî suspendarea acestora din funcție până
la decizia Consiliului de Conducere Național;
- convoacă Consiliul de Conducere Național;
- stabilește structura de personal angajat pentru necesitățile de funcționare
ale structurilor centrale și efectuează angajări și concedieri;
- întocmește bugetul de venituri și cheltuieli și îl propune spre aprobare
Consiliului de Conducere Național;
- administrează patrimoniul și resursele financiare și materiale ale
structurilor centrale;
- numește purtătorul de cuvânt al partidului;
- elaborează regulamentele de organizare și funcționare internă a structurilor
constituite în interiorul partidului și le propune spre aprobare Consiliului
de Conducere Național;
- decide schimbarea sediului central al Uniunii pentru Reconstrucția
României.
Articolul 58
La nivelul conducerii centrale a
Uniunii pentru Reconstrucția României se constituie, prin regulamente
specifice de organizare și funcționare, următoarele structuri:
- Colegiul Național de Arbitraj
- Comisia Națională de Cenzori.
Articolul 59
Colegiul Național de Arbitraj funcționează
ca instanță supremă în toate problemele referitoare la respectarea Statutului,
regulamentelor de funcționare, disciplinei și moralei membrilor Uniunii
pentru Reconstrucția României. Colegiul Național de Arbitraj își desfășoară
propria activitate și coordonează activitatea tuturor Colegiilor Județene
sau al Municipiului București de Arbitraj pe baza unui regulament ce urmează
a fi aprobat de Consiliul Național de Conducere.
Articolul 60
Atribuțiile Comisiei Naționale de Cenzori
constau în verificarea si analiza modului de gestionare a patrimoniului
și fondurilor Uniunii pentru Reconstrucția României. Comisia Națională
de Cenzori își desfășoară propria activitate și coordonează activitatea
tuturor Comisiilor Județene sau a Municipiului București de Cenzori pe
baza unui regulament ce urmează a fi aprobat de Consiliul Național de
Conducere.
Articolul 61
Prin decizia Consiliului de Conducere Național
se pot înființa ulterior și alte structuri la nivel central și local (de
ex.: departamente de analiză, structuri de tineret, de femei etc.) ce
vor activa pe baza unor regulamente specifice de funcționare elaborate
de Comitetul Director Național.
CAPITOLUL V
PROCEDURILE DE ALEGERE ÎN CADRUL
Uniunea pentru Reconstrucția României
Articolul 62
Ședințele structurilor Uniunii pentru Reconstrucția
României sunt constituite statutar în prezența a jumătate plus unu
din numărul membrilor componenți.
Articolul 63
Convențiile locale ale membrilor organizațiilor
locale sunt statutar constituite în prezența a cel puțin jumătate plus
unu din numărul membrilor convocați la prima întrunire și indiferent de
numărul membrilor prezenți la a doua întâlnire.
Articolul 64
Cu excepția alegerilor pentru organismele
de conducere care se desfășoară prin vot secret, toate celelalte hotărâri
ale forurilor componente ale Uniunii pentru Reconstrucția României
se iau prin vot deschis.
Articolul 65
Cu excepția situațiilor în care Statutul prevede
altfel, toate hotărârile forurilor Uniunii pentru Reconstrucția
României se iau cu o majoritate de jumătate plus unu din numărul
celor prezenți; se consideră prezenți și cei care delegă reprezentarea
prin mandat cu excepția lucrărilor convențiilor locale, județene și naționale
unde nu se acceptă reprezentarea prin mandat.
Articolul 66
Orice membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României poate cumula simultan maxim două funcții de conducere
în cadrul partidului. Se consideră funcții de conducere cele de membru
în Comitetele Directoare de la fiecare nivel.
Articolul 67
Candidaturile pentru Comitetele Directoare
de la toate nivelele se depun pe echipe de câte 5 persoane, câte una pentru
fiecare poziție (președinte, 3 vicepreședinți - între care un locțiitor
al președintelui - și secretar).
Articolul 68
Un membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României poate candida numai într-o singură echipă pentru alegerea
Comitetului Director la toate nivelele.
Articolul 69
În cazul Comitetelor Directoare de la toate
nivelele, dacă devin vacante cel mult 2 posturi simultan, înlocuitorii
sunt numiți de către președintele Comitetului Director în termen de cel
mult 10 zile de la producerea vacanței.
Dacă devin vacante 3 sau mai multe posturi
simultan, se organizează noi alegeri în termen de minim 15 și maxim 45
de zile pentru Comitetele Locale, Județene sau al Municipiului București
și în termen de minim 60 și maxim 90 de zile pentru Comitetul Director
Național.
Articolul 70
Pentru Comitetul Director Local, la primul
tur de scrutin câștigă echipa care a obținut jumătate plus unu din voturile
valabil exprimate de către cei prezenți la Convențiile Locale de alegeri.
Dacă nici o echipă nu a obținut această majoritate
se organizează un al doilea tur de scrutin la care participă primele două
echipe clasate în ordinea voturilor obținute și câștigă cea care obține
cele mai multe voturi în al doilea tur de scrutin.
Articolul 71
La ședințele de alegeri a Comitetului Director
Local participă ca observator un membru al Comitetului Director Județean
sau al Colegiului Județean de Arbitraj desemnat de către Comitetul Director
Județean.
Articolul 72
Lista de candidaturi pe echipe pentru Comitetul
Director Local se închide cu 48 de ore înaintea orei de începere a ședinței
de alegeri menționată în convocare.
Articolul 73
Pentru a fi acceptată, candidatura unei echipe
pentru Comitetul Director Local trebuie susținută în scris de cel puțin
5 membri ai organizației locale respective care au fost convocați la ședința
de alegeri și nu fac parte din echipa respectivă.
Articolul 74
Un membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României poate susține în scris o singură echipă care candidează pentru
Comitetul Director Local.
Articolul 75
Pentru Comitetul Director Județean, la primul
tur de scrutin câștigă echipa care a obținut jumătate plus unu din voturile
valabil exprimate de către cei prezenți la Convenția Județeană de alegeri.
Dacă nici o echipă nu a obținut această majoritate
se organizează un al doilea tur de scrutin la care participă primele două
echipe clasate în ordinea voturilor obținute și câștigă cea care obține
cele mai multe voturi în al doilea tur de scrutin.
Articolul 76
La ședința de alegere a Comitetului Director
Județean participă ca observator un membru al Comitetului Național Director
sau al Colegiului Național de Arbitraj desemnat de către Comitetul Director
Național.
Articolul 77
Lista de candidaturi pe echipe pentru Comitetul
Director Județean se închide cu 48 de ore înaintea orei de începere a
ședinței de alegere menționată în convocare.
Articolul 78
Pentru a fi acceptată, candidatura unei echipe
pentru Comitetul Director Județean trebuie susținută în scris de cel puțin
15 membri ai Convenției Județene respective care au fost convocați la
ședința de alegeri si care nu fac parte din echipa respectivă.
Articolul 79
Un membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României poate susține în scris o singură echipă care candidează pentru
Comitetul Director Județean.
Articolul 80
Pentru stabilirea componenței Consiliului
de Conducere Național se constituie între filialele județene ale Uniunii
pentru Reconstrucția României 8 regiuni după cum urmează::
- Regiunea Nord-Est compusă din 6 județe:
Suceava, Botoșani, Neamț, Iași, Bacău, Vaslui;
- Regiunea Sud-Est compusă din 6 județe:
Vrancea, Galați, Buzău, Brăila, Tulcea, Constanța;
- Regiunea Sud compusă din 7 județe:
Ialomița, Călărași, Teleorman, Giurgiu, Argeș, Prahova, Dâmbovița;
- Regiunea Sud-Vest compusă din 5 județe:
Mehedinți, Gorj, Dolj, Vâlcea, Olt;
- Regiunea Vest compusă din 4 județe:
Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Arad;
- Regiunea Nord-Vest compusă din 6
județe: Bihor, Satu Mare, Maramureș, Sălaj, Bistrița Năsăud, Cluj;
- Regiunea Centru compusă din 6 județe: Alba, Sibiu, Mureș, Harghita,
Covasna, Brașov;
- Regiunea București compusă din Municipiul București și Sectorul Agricol
Ilfov.
Articolul 81
Fiecare regiune, cu excepția regiunii București,
are 3 reprezentanți în Consiliul de Conducere Național.
Aceștia sunt:
- președintele filialei județene din regiune cu cei mai mulți membri
(până la primele alegeri locale sau generale de la înființarea partidului,
după care se aplică criteriul ordinii descrescătoare a rezultatelor
electorale obținute în fiecare județ) desemnat ca membru de drept;
- b) doi dintre președinții celorlalte filiale județene din componența
regiunii, aleși de către aceștia cu majoritate simplă, în cel mult 30
de zile de la alegerile Comitetelor Directoare Județene.
Articolul 82
Regiunea București are 4 reprezentanți în
Consiliul de Conducere Național. Aceștia sunt:
- președintele filialei Municipiului București, desemnat de drept;
- președintele organizației de sector sau a Sectorului Agricol Ilfov
cu cei mai mulți membri (până la primele alegeri locale sau generale
de la înființarea partidului, după care se aplică criteriul ordinii
descrescătoare a rezultatelor electorale obținute în fiecare județ)
desemnat de drept;
- doi dintre președinții celorlalte organizații de sector sau a Sectorului
Agricol Ilfov, aleși de către aceștia, cu majoritate simplă, în cel
mult 30 de zile de la alegerile Comitetelor Directoare Locale.
Articolul 83
Pentru lucrările Convenției Naționale se instituie
sistemul voturilor reprezentative pentru filialele județene.
Numărul total de 301 voturi reprezentative
(egal cu numărul de delegați) se distribuie în funcție de numărul de membri
conform unei norme de reprezentare stabilită de Comitetul Director Național
anterior convocării Convenției Naționale și comunicată în scris în respectiva
convocare.
Articolul 84
Pentru Comitetul Director Național se candidează
în echipe complete de câte 5 persoane (pentru toate funcțiile din comitet:
președinte, 3 vicepreședinți - între care un locțiitor al președintelui
- și secretar general); candidatura unei echipe trebuie propusă în scris
de cel puțin 6 reprezentanți regionali (din totalul de 19); echipele de
candidați sunt votate, prin vot secret, de către toți membrii partidului
din fiecare județ; echipa care câștigă cele mai multe voturi într-un județ
obține toate voturile reprezentative arondate județului respectiv; echipa
care obține cele mai multe voturi reprezentative (din totalul de 301)
la Convenția Națională câștigă cursa pentru conducerea partidului
Articolul 85
Alegerile pentru Comitetul Director Național
se desfășoară la sediul fiecărei organizații locale unde se amplasează
urne sigilate. Votarea se face pe parcursul unei singure zile în toate
organizațiile locale din țară.
Pe toată durata zilei de votare este prezent
în sediul fiecărei organizații locale un observator delegat de către Comitetul
Director Județean care este membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României în județul respectiv și nu face parte din organizația locală
respectivă.
Desigilarea urnelor și numărarea voturilor
se face de către comisia locală de numărare a voturilor, după ora de terminare
a votării, la sediul fiecărei organizații locale, în prezența observatorului
care trebuie să certifice în scris corectitudinea procesului de votare
și a rezultatului acestuia.
În ziua următoare, buletinele de vot împreună
cu rezultatele votării din organizațiile locale se centralizează la sediul
filialei județene sau a Municipiului București unde, comisia județeană
de numărare a voturilor validează rezultatele din județ, desemnând echipa
care a obținut cele mai multe voturi și, în consecință, primește totalitatea
voturilor reprezentative arondate județului respectiv.
La această centralizare, validare și desemnare
din fiecare filială județeană sau a Municipiului București participă în
mod obligatoriu un observator delegat de către Comitetul Național Director
care este membru al Uniunii pentru Reconstrucția României și nu
face parte din filiala județeană respectivă.
Numărătoarea voturilor reprezentative la nivel
național și desemnarea echipei câștigătoare se fac la Convenția Națională
unde fiecare președinte de organizație județeană atribuie numărul de voturi
reprezentative arondate județului respectiv echipei care a câștigat cele
mai multe voturi ale membrilor organizației județene pe care o conduce.
Articolul 86
Data alegerilor pentru Comitetul Director
Național se comunică în scris, fiecărui membru al Uniunii pentru Reconstrucția
României, de către Comitetul Director Național în exercițiu cu cel
puțin 60 de zile înainte. Lista de candidaturi pe echipe pentru Comitetul
Director Național se închide cu 30 de zile înaintea datei alegerilor propriu-zise.
Articolul 87
Pentru hotărârile ce se iau în cadrul lucrărilor
Convenției Naționale se utilizează sistemul voturilor reprezentative.
Pentru orice problemă supusă votului, se votează
mai întâi individual de către delegații cu drept de vot din fiecare filială
județeană. Decizia care obține cele mai multe voturi la interiorul filialei
devine decizia acelei filiale. Decizia care are câștig beneficiază de
toate voturilor reprezentative arondate filialei județene respective.
Pentru definitivarea procedurii de vot, președinții
fiecărei filialei județene sau a Municipiului București atribuie voturile
reprezentative ale filialei respective pentru decizia care a avut câștig
de cauză în filiala lor.
Decizia care obține cele mai multe voturi
reprezentative va fi adoptată ca decizie a Convenției Naționale.
CAPITOLUL VI
FONDURILE ȘI PATRIMONIUL
Uniunea pentru Reconstrucția României
Articolul 88
Uniunea pentru Reconstrucția României
poate deține bunuri mobile și imobile necesare pentru buna desfășurare
a activității sale.
Articolul 89
Sursele de finanțare ale Uniunii pentru
Reconstrucția României sunt:
- cotizațiile plătite lunar de către membrii partidului;
- donații și legate;
- venituri din activități proprii;
- subvenții de la bugetul de stat, potrivit legii bugetare anuale;
- alte surse, conform legii.
Articolul 90
Operațiunile de încasări și plăți se efectuează
prin conturi în lei și în valută, deschise la bănci cu sediul în România,
potrivit legii.
Articolul 91
Cuantumul și repartizarea între nivelele ierarhice a cotizațiilor, a
altor contribuții ale membrilor partidului și ale altor venituri se stabilesc
prin hotărâre a Comitetului de Conducere Național.
Articolul 92
Uniunea pentru Reconstrucția României nu
desfășoară activități specifice societăților comerciale, cu excepția următoarelor
situații:
- editarea, realizarea și difuzarea publicațiilor ori a altor materiale
de promovare și cultură politică proprii;
- serviciile interne;
- închirierea spațiilor proprii pentru conferințe și acțiuni social-culturale;
- acțiunile culturale, sportive și distractive;
- vânzarea bunurilor din patrimoniu, cu excepția celor primite drept
donații din străinătate;
- dobânzile bancare.
Articolul 93
Veniturile provenite din subvențiile bugetare
pot avea următoarele destinații:
- cheltuieli materiale pentru întreținerea și funcționarea sediilor;
- cheltuieli de personal;
- cheltuieli pentru presă și promovare;
- cheltuieli pentru organizarea de activități cu caracter politic;
- cheltuieli de deplasare;
- cheltuieli pentru telecomunicații;
- cheltuieli cu delegațiile din străinătate.
Articolul 94
Comitetul Director Național al Uniunii
pentru Reconstrucția României numește câte un mandatar financiar,
conform legii, pe perioada campaniilor electorale locale, parlamentare
și prezidențiale.
CAPITOLUL VII
DISPOZIȚII FINALE ȘI TRANZITORII
Articolul 95
Statutul Uniunii pentru Reconstrucția României
este obligatoriu pentru toți membrii și toate filialele partidului.
Articolul 96
Filialele locale, județene sau a Municipiului
București pot deschide conturi la bancă în condițiile legii și răspund
de gestionarea acestora.
Articolul 97
Organele executive ale partidului de la nivel
central, județean sau local pot constitui asociații sau fundații pentru
realizarea scopului și obiectivelor partidului, cu respectarea legislației
în vigoare.
Articolul 98
Filiala Municipiului București este echivalentă
cu o filială județeană iar filialele de sector ale Municipiului București
sunt echivalente cu filialele locale.
Articolul 99
Calitatea de membru în Colegiile de Arbitraj
sau în Comisiile de Cenzori este incompatibilă cu cea de membru în Comitetele
Directoare, indiferent de nivel.
Articolul 100
În termen de 6 luni de la înregistrarea oficială
a Uniunii pentru Reconstrucția României, Consiliul de Conducere
Național va supune aprobării regulamentele de organizare și funcționare
internă a partidului elaborate de Comitetul Director Național.
Articolul 101
Uniunea pentru Reconstrucția României își
poate înceta activitatea prin:
- autodizolvare hotărâtă de Convenția Națională a partidului;
- dizolvare pronunțată pe cale judecătorească ori prin hotărâre a Curții
Constituționale;
- decizia Tribunalului Municipiului București ca urmare a constatării
inactivității conform Art. 31. din Legea
partidelor politice.
|