Uniunea pentru Reconstrucția României - URRUniunea pentru Reconstrucția României - URR
Select language:
 Română RO    Magyar HU    English EN 
 Home-ul meu e aici!   Pagina mea favorită! 
 Intră pe forum!
FIECARE CONTEAZĂ
Închis: 31.12.2004
  Prima pagină     Spirit      Manifest      Cod      Statut      Doctrina      Rapoarte [fin.]      Atitudini      Istorie      Oficiale   Hartă site  
Direct@URR


Știri@URR
La e-mail
...în site!
Alegerile Generale 2004
Chat
Studio
Răspunsurile URR la chestionarul TI
Întâlnire Bran
Raport financiar
Alegeri locale 2004
www.bihor.urr.ro
www.cluj.urr.ro
www.brasov.urr.ro
www.arad.urr.ro
Programul Politic

 STARE DE SPIRIT 
Căutare
Google
FIECARE CONTEAZĂ DACĂ NU PARTICIPI NU SE SCHIMBĂ NIMIC
2004 - punctuale
Gratierea lui Cozma [17.12]
Epoca Iliescu a decedat [15.12]
Libertatea încătușată [08.10]
PSD și raportul de țară [08.10]
2003 - punctuale
Copiii străzii [23.11]
Constituția [08.10]
Polițiștii-benzinari [04.08]
Statistică [21.07]
Derogări ... [07.07]
Mamutul administrației[15.06]
Normalitatea criticii [25.05]
Hoția de stat [17.05]
Socialismul "creștinesc" [09.05]
Libertatea de exprimare [21.04]
Cercul puterii [16.04]
Redistribuirea [05.04]
Anticorupție [22.03]
CNSAS [15.03]
Codul Muncii [10.03]
Sănătate [03.03]
speciale
România cui? [31.05]
Perversiunea diplomației [30.04]
Războiul din Irak [25.03]

Discuții Forum

pentru tipar!

07.07.2003

Derogări de la normalitate


Așa cum era de așteptat, PSD a modificat imediat după adoptare și textul Legii Anticorupție, cum o făcuse și cu alte numeroase legi sau ordonanțe de urgență. Deși stabilise și adoptase după bunul lui plac conținutul Pachetului Anticorupție, evitând dezbaterile parlamentare prin procedura asumării răspunderii, guvernul și-a dat seama în urma nemulțumirilor mari create chiar în rândul propriilor parlamentari că textul e perfectibil.


Însă obiectivul modificării nu a fost eliminarea carențelor grave ale pachetului legislativ despre care întreaga opoziție și întreaga societate civilă au susținut, pe bună dreptate, că mai degrabă maschează decât combate corupția, ci relativizarea în beneficiu propriu a instituției incompatibilității. Ca urmare, nu doar guvernul, ci și Președinția a dobândit dreptul de a propune derogări de la incompatibilitate pe care parlamentarii PSD să le accepte cu bucurie.


PSD și-a autoacordat astfel privilegiul unor demnitari care în același timp fac parte din structurile puterii, din Parlament, guvern sau Președinție, dar care reprezintă și interesele PSD în unele bănci sau în audio-vizual. Dan Mircea Popescu, Florin Georgescu sau Corina Crețu sunt câțiva din cei care beneficiază de faptul că PSD nu legiferează pentru România, ci pentru PSD. Evident, nici unul din parlamentarii opoziției nu a beneficiat de astfel de derogări. Explicația dată de guvernanți, potrivit căreia demnitarii derogați ar reprezenta interesele statului, anulează chiar ideea de democrație pluripartită. Parlamentul își exercită controlul prin comisiile sale, executivul prin structurile pe care le are în subordine. Demnitarii aflați, mai mult sau mai puțin întâmplător, în poziții de conducere din bănci sau audio-vizual nu reprezintă oficial statul român, ci doar interesele PSD (sau interesele lor personale, date fiind indemnizațiile imense pe care le încasează lunar). Faptul că PSD are oameni plasați în aceste domenii esențiale înseamnă, pur și simplu, că PSD crede că statul e chiar el.


Derogările pe care pesediștii și le-au acordat singuri ilustrează însă un fapt și mai grav decât acela că PSD controlează încă băncile de stat și audio-vizualul, anume că legea este batjocorită pe față. Dacă legea ar fi prevăzut categorii clare care să fie exceptate de la prevederile ei, spre exemplu cele de membrii în CA ale băncilor și instituțiilor de mass-media, atunci situația ar fi fost clară și normală, iar cei care erau în această poziție nu mai aveau nevoie ca legea să fie suspendată în mod arbitrar pentru ei (ar fi fost, desigur, o situație clară și normală doar din punctul de vedere al aplicării legii, nu și al conținutului ei).


Dacă legea ar fi prevăzut fără echivoc aceste excepții, atunci aplicarea lor era firească, căci excepțiile statuate în acest fel devin ele însele "lege", adică devin universale și obiective. Cei nemulțumiți de existența excepțiilor ar fi trebuit atunci să-și îndrepte nemulțumirea doar asupra celor care au făcut legea, nu și asupra celor care o aplică. Așa însă, legea, așa cum este ea, e anulată de voința arbitrară a unor oameni care nu au acest drept, chiar dacă sunt în guvern. Pentru PSD, legea nu este o prevedere universală ce se aplică în mod egal tuturor, ci este o prevedere de la care el poate face excepție. Toți parlamentarii opoziției trebuie să se supună legii, dar parlamentarii PSD obțin derogări.


Guvernarea PSD se remarcă, înainte de orice, prin derizoriul în care aruncă legea. Guvernul este, în România de azi, primul care încalcă legea, prin ordonanțele de urgență care modifică legi organice, ceea ce e neconstituțional. Actul de justiție a ajuns și el la fel de derizoriu, prin imixtiunea brutală a executivului în justiție. Regimul PSD este unul în care nimeni nu poate fi sigur de drepturile sale, și în care cei aflați la putere nu au nici o obligație. Este un regim în care condiția cetățeanului simplu este una a umilinței perpetue, căci el nu beneficiază de o protecție reală a proprietății și demnității sale, ci se află permanent la dispoziția unor demnitari sau funcționari mai mari sau mai mici. Demnitatea lui este în mâna celor care au puterea sau se află într-o anumită poziție. Nici nu poate fi altfel, pentru că legea și instituțiile democratice sunt singurele garanții pe care el le-ar putea avea. În România, însă, aceste garanții depind de capriciile guvernanților.


Datorită acestor influențe ale PSD, și nu ale "statului", asupra băncilor de stat, spolierea Bancorex-ului de către nomenclatura PSD se repetă din nou, chiar dacă, de ochii comisarilor europeni, de data asta se apelează la forme mai subtile: primarii PSD, spre exemplu, vor primi nu doar subvenții guvernamentale preferențiale, ci și credite preferențiale de la BCR. Revine în forță și obediența televiziunii de stat față de putere, obediență care a viciat profund primii ani ai tranziției; ca și atunci, liderii PSD fac crize de isterie pentru că, din când în când, mai apar la televizor și reprezentanți ai altor partide.


Derogările incompatibililor PSD sunt o nouă pagină în epopeea nerușinării pe care partidul de guvernământ o scrie cu sârg. Derogările de la lege care constituie chiar principiul guvernării PSD sunt, automat, derogări de la normalitate. Ele nu reprezintă doar o meschină manieră de a mai acumula ceva putere nelegitimă, ci un atac la adresa tuturor celor care își doresc să trăiască într-o societate civilizată. Pentru că o societate civilizată este în primul rând guvernată de lege, și doar apoi guvernată de un partid.

 



NetSoft - Linux Servers Install & Administration
Ai o idee, o observație, o dorință în legătură cu acest site?
 Trimite-o pe adresa webmaster@urr.ro 

 afișări 
[Confidențialitate] URR